Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stort problem…..
-
Stort problem…..
Publicerad av jesse på 27 januari, 2005 vid 17:43…är det kanske inte, men jag vet inte vad jag ska ha för ny bräda! Har en Mistral MTX 105 liter som är lite för liten när det inte blåser så mycket. Jag vill ha tag på en bräda runt ca 120-130 liter som är snabb, lättgippad och som tjejen kan ha som nybörjarbräda. Årsmodell 2001-2004. Det finns ju så in i bövelen mycket brädor där ute! Någon som har något tips?
jks svarade 20 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
köp en nybörjarbräda till tjejen o så köper du en exocet s4. det e en riktigt intressant bräda som ska ta upp till 11.0. 230*80 125l. det e nästan så jag vill ha en själv fast jag tycker egentligen inte om sån segling-lite stelt.fast i sommar kan den nog va grym. tuttlebox->snabba fenor..
-
Visst, det vore ju bäst, men jag vill inte ha något dasslock, lite konservativ av mig. Den ska vara mellan 60-70 cm bred.
Kom igen nu! Det finns ju så mycket kunskap där ute! Är det någon som har en bräda som ligger och skräpar så hör av er!
/ Jesse
-
Ja det är ju lite svårt att säga med tanke på prisbilden du tänkt och så. Vill du inte köpa nytt?
Sen ska man köpa beggat så får man ju vara lite flexibel på hur utbudet ser ut för tillfället om man vill ha ny bräda snabbt. -
Då kanske en Exocet S3 ( http://exocet-original.com/products/sseries.asp ) kan vara något?
Visserligen har den lite mindre volym, men det är ju ändå bredden som gör att den planar tidigt. Ruggigt snabb och rolig bräda. Vill ha!!!
Här syns den i full fart. http://exocet-original.com/news/newsdetail.asp?Number=106 -
OK, tack för tipsen, men jag har tänkt mig något i prisklassen 4000-6000 kr. Har kollat på Surfkeppler och där finns det några intressanta objekt. Valet står nog mellan en Screamer 117 l, eller en Fanatic E-Ray 130 l, jag tror att de är från -04. Är det någon som har erfarenhet av dessa brädor?
/ Jesse
-
Tja
Köpte en Bic techno 2 small i somras. Det är min första bräda och jag är riktigt nöjd. 118l,250 cm, 66 cm. Pris runt 6000 sek. Kanske kan vara något för dig.
-
Tjenare Jens,
Det här verkar vara en bräda för dig och tjejen.
AERO 117 117 L 235cm B 71cm FENA Drake Freeride Flow 38cm SEGEL 5.0-9.0m²
[url=”HTTP://www.starboard.se”]HTTP://www.starboard.se[/url]
Kostar lite mer än vad du tänkt dig men beställer du före 1Feb 15% rabatt. Ser riktigt läcker ut, själv så går jag och sneglar på en S-type.Screamer 117 är inte heller ett dumt val.
Kan inte det här vara något!?
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1519&sort=1&cat=fav&page=1 -
Ohhh… Screamern rockar! Jag surfade på en screamer 130 i somras nere i kroatien. Den var grym! Kändes som en gammal slalombräda, snabb som fan. Fast samtidigt otroligt lättseglad och kul. Dessutom gippar den o höjdar lätt o bra. 130:n kändes betydligt mindre än sina 130 liter. Jag kunde ha kört på mindre bräda men såg ingen anledning att byta. Den var verkligen skitkul! Men har å andra sidan bara kört på den en dag, och jag är inte supervass, så en annan seglare kanske har annat att säga.
-
Nu jääävlar! Har kollat in brädorna som ni rekomenderat och jag måste erkänna att Exocet S3 och S4 verkar helgrymma, för att inte tala om AERO 117. Har även sneglat på Bic Tecno. Vill helst ha en S4 så jag har gått och köpt mig en redig trisslott. Här ska skrapas……..
-
Tjena!
tjejen köpte en E-ray 130 i somras. Hon lärde sig komma i selen på en vecka… Provade den ett par gånger och känns inte alls dum när man vill ha nåt ”större”.
Köpte brädan i Danmark för ett resonabelt pris som jag har glömt.
Lycka till!
/jeppe
Logga in för att svara.