Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Strålande sol, 11 m/s väst i lomma imorgon!

• Strålande sol, 11 m/s väst i lomma imorgon!

Publicerad av isis på 23 mars, 2011 vid 15:02

Det kommer bli episkt! Prognos: upp till 4 grader i vattnet, 10 grader i luften. Strålande solsken hela dagen och en snittvind på 11m/s, västnordväst.

Jag satsar på att vara i haboljung senast tolv imorgon och hoppas på sällskap. Om det ligger is där så vet jag med säkerhet att det är isfritt i höllviken och åker vidare dit.

Det här kan bli det bästa surftilfället på länge, så ge järnet nu! Jobba kan man göra i graven.

Mvh Abstinensen.

nida svarade 14 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • nida

Medlem
    23 mars, 2011 vid 17:38

Det var isfritt i habo i förra veckan när jag körde, dock grymt låg vattennivå. Man får gå ut ett par 100 m. Annars riktigt soft prognos!:)

• isis

Medlem
    23 mars, 2011 vid 18:17

Härligt, ska du ut imorgon?

• nida

Medlem
    23 mars, 2011 vid 19:28

Är riktigt sugen, har dock skola fram till 3 tiden så får se om jag hinner! Får dock överväga om det blir lomma eller habo isåfall.

• isis

Medlem
    23 mars, 2011 vid 22:45

Vad är fördelarna respektive nackdelarna med haboljung respektive lomma?

• k-man-2

Medlem
    24 mars, 2011 vid 17:05

kom ni ut till slut, hur var det?

• nida

Medlem
    24 mars, 2011 vid 19:01

Ja, jag körde i Lomma, lite småvågor, dock lite brist på vind fast att jag körde på ett 5.4 segel. Men det var strålande sol så att vänta på vind på stranden var inte fy skam det heller!

• isis

Medlem
    24 mars, 2011 vid 19:53

Japp, blev en underbar premiär för min del. Någon gång på eftermiddagen blåste det upp såpass mycket att jag seglade in och bytte från 6,1 till 5.0, och efter det så tog vinden några steg tillbaka, men det blev ändå en väldigt fin dag. För de som är oroliga för kylan så kan jag med glädje meddela att det inte var några som helst problem idag. Jag åkte till och med in och tog av mig handskar och luva efter tio minuter.

Nu jävlar är det sesong på riktigt, kör hårt!

• nida

Medlem
    24 mars, 2011 vid 21:29

Var någonstans körde du Isis?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA