Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Strand Horst bilder!
-
Strand Horst bilder!
Publicerad av pugge på 1 maj, 2006 vid 15:04Här kommer ett par bilder om någon är intresserad!
Så här kan det se ut om man bor som vi, egen brygga som vi stack ut från en dag dock lite liten för 4 man att rigga på:cool2:Har även lite info ang. boende osv. kan lägga upp lite info om intresse finns.
Kan ju börja med detta http://www.horsterhoeve.nl//Pugge
imported_macts svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
I brist på vind så åkte alla kartong-nya speedprylar fram, jämfördes riggades och dreglades på:tongue:
-
Knatte
Gäst1 maj, 2006 vid 15:27Kul att se lite bilder
Kan inte någon lägga upp en detaljerad karta, så man ser exakt var ni surfar. Hur långt är det från kiel/rödby-purtgaten mm.
Så att man får lite områdesskänsla för stället. Verkar stället ha potensional för snabba repor mm.:confused2: -
En dag drog vi in till Harderwijk för att kolla den omtalade surfbutiken!
http://www.telstarshop.nl Har man inte dreglat förrut så fick man nästan ha hak-lapp på sig här inne:eek:
Speedprylar i massor!!!!:D -
Ett beggat segel?? En X9 ultra i alla stl. eller kanske en bom?? eller kanske rent av en sele!:D
-
Behöver jag nämna att dom hade nästan allt i speed/slalom väg vad gäller brädor!
-
Till sist kom det då lite vind. Det riggades för fulla muggar på grässtranden!
-
Kom ett par bra tryckare ibland men till slut får man pallra sig upp!
-
Knatte wrote:Kul att se lite bilder
Kan inte någon lägga upp en detaljerad karta, så man ser exakt var ni surfar. Hur långt är det från kiel/rödby-purtgaten mm.
Så att man får lite områdesskänsla för stället. Verkar stället ha potensional för snabba repor mm.:confused2:Från Puttgarden är det c.a 55 mil till Strand Horst nästan uteslutande autobahn så det går att tuffa på rätt bra!
-
Knatte
Gäst1 maj, 2006 vid 20:32Pugge wrote:Behöver jag nämna att dom hade nästan allt i speed/slalom väg vad gäller brädor!
Ser ju grymt ut :tongue: :tongue: Var det billigt eller låg det i Sverigeklass? Hur är det med beg. priserna ?? -
Pugge wrote:Behöver jag nämna att dom hade nästan allt i speed/slalom väg vad gäller brädor!
Ser att du fått lite bilder på riktiga brädor.
Annat än den dynga du kör -
Speedkenta wrote:Pugge wrote:Behöver jag nämna att dom hade nästan allt i speed/slalom väg vad gäller brädor!
Ser att du fått lite bilder på riktiga brädor.
Annat än den dynga du körDu kör ju JP så det är ju bara upp till bevis och posta lite sessions med ett par höga 30 knots repor för dom är ju tydligen snabbast:wink:
-
Knatte wrote:Pugge wrote:Behöver jag nämna att dom hade nästan allt i speed/slalom väg vad gäller brädor!
Ser ju grymt ut :tongue: :tongue: Var det billigt eller låg det i Sverigeklass? Hur är det med beg. priserna ??Priserna är i Sverigeklass. Begpriserna var också i klass med begpriser i svenska affärer eller till och med lite högre. Kanske dock finns en del prutmån.
Jag ”testdealade” lite på ett nytt Simmer TP inkl SC10 mast för skojs skull och där skulle jag få masten för 150EUR om jag köpte seglet. Ordinarie pris på masten var ca 450-500 EUR, beroende på storlek.
Logga in för att svara.