Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Streck eller inte
-
Streck eller inte
Publicerad av badjanne på 31 oktober, 2008 vid 12:49När jag började surfa en gång var landsmarkeringen för Sverige S
Precis som vi har på våra bilar idag.
Alla visste att S-10 var Anders Bringdal.
På flygplan kör man med SE för Sverige
SE-UPPNumera skall Anders skriva SWE10 i sitt segel.
Nu undrar jag vad som är rätt:
SWE10
SWE 10
SWE010
SWE-10
10
Alla varianterna verkar förekomma (dock ej på Anders segel)jester svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Blev SWE 491 på 8.4:an.. Men pga platsbrist och att jag itne orkade tillverka W och E (gör mina siffror själv), så blev det S 491 på resterande segel.. 😀
-
@Jester 513182 wrote:
Blev SWE 491 på 8.4:an.. Men pga platsbrist och att jag itne orkade tillverka W och E (gör mina siffror själv), så blev det S 491 på resterande segel.. 😀
Skall jag tolka det som att ingen bryr sig eller finns det någon internationellt vedertagen regel.
Jag träffade ju en annan 77:a i Holland. -
Tävlar du på svenska vatten räcker det ju med siffrorna, men skall du tävla internationellt så är det SWE före siffrorna som gäller. Skall du köra speed-touren, så har dom ett eget nummersystem.
Jag tävlar ju knappt, utan har siffror i seglet bara för att det är tufft.. (eller ja, bra att ha om jag kör tävling, vilket jag vill ha möjlighet att göra)
-
@Badjanne 513186 wrote:
Skall jag tolka det som att ingen bryr sig eller finns det någon internationellt vedertagen regel.
Jag träffade ju en annan 77:a i Holland.Ja vem orkar/har tid/lust att bry sej om sånt??
-
surfslusken;513194 wrote:Ja vem orkar/har tid/lust att bry sej om sånt??
Sanna ord! nu drar vi ett sträck över det här__________________
-
nu blev jag lite besviken… Förväntade mig mothugg mot att jag tyckte det var tufft med siffror i seglet…
-
@Jester 513223 wrote:
nu blev jag lite besviken… Förväntade mig mothugg mot att jag tyckte det var tufft med siffror i seglet…
Varför då?? De e ju tufft…..jäääätte tufft…
-
@Jester 513307 wrote:
Vekt slusken… Vekt… Har du tappat stinget?
Hoppas jag verkligen inte ja gjort, vem skulle då stå för underhållningen på konfen?
Men alla har vi våra svackor ibland, men ja rycker upp mej ska du se!
Logga in för att svara.