-
ström till kyl HJÄLP!
jag måste räkna fel o tänka galet!!
jag vill ha en kyl i bussen, hittade en på Jula: 12V 70W dvs att den drar ca 5,8Ah(?) så tänkte jag fläska på med biltemas 70Ah batteri. antar jag då rätt att strömmen är slut efter 70/5,8=12timmar???
tänkte ha en liten solpanel att ladda batteriet med samt låta generatorn ladda när jag kör men panelerna jag hittar i rimlig peng ger bara 0,7-0,9A den jag helst vill ha ger bara 0,150-0,200A vilket innebär 30dagar!! för att ladda batteriet om det är strålande sol från 0600 till 2100.
måste vara att klockan är mycket eller så funkar inte huvudet.
Inte FAN ska jag behöva slänga ut passagerar sätet för att få plats med alla batterier och kasta av brädorna från takräcket för att kunna ha 40kg solceller där bara för att hålla ett ynka 6-pak 3,5or kalla på semestern!?!?!?
HJÄLP! – var går tankarna fel?läst i massa surfbuss trådar, helt totalt tom i huvudet. skall ha ett batteri som inte generar farlig gas. ett 70Ah verkar räcka för andra så jag knör väl in ett sånt, får väl hoppa upp ur vattnet och köra bil i en timme titt som tätt om jag blir orolig för ölen 🙁
jag fattar ju att det är en dålig ide för en som mig som inte kan ett skit om bilar att börja klippa kabel, löda och skarva så ska man tydligen installera ett relä för att kunna starta bilen igen efter två dagars stillastående med förhoppningsvis kalla öl. MECKIGT! kommer behöva er allihop!
Log in to reply.