Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › St(r)oppa Pressarna: BOJEN is back?!
-
St(r)oppa Pressarna: BOJEN is back?!
Publicerad av anonym-anvandare på 28 juni, 2000 vid 18:42Sent på tisdagskvällen höll en okänd brädseglingsbrädseglare kustbevakningen på nålar. Strålkastarna svepte över Lomma Bay och spänningen var i det närmsta olidlig. Har en ny BOJ sett dagens gryning mån tro, har juniorerna slagit till eller var det bara en gammal favorit i repris (läs ”BOJEN live”)? Vi får hoppas att BOJEN fortsätter att hålla ställningarna ett bra tag till.
surfguden svarade 24 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Kan säga att Bojen var ute i tisdags!!! många nya bojar har dykt upp i lomma men dom såg man bäst på måndagen.
Tyvärr så saknades den tunga center bojen i måndags men tack vare alla små bojar så kunde man känna sig säker på vattnet. -
Både bojliknande huvudbonader och även sommarhandskar syns alltmer på juniorerna. Nog för att många av oss tidiga 70-talister har växt upp med plyschtröjor och Sockiplast, men vi hade och har fortfarande lite stake i oss. Men det vette f-n med den nya generationen. Jag säger som min gamle farfar sa: Det var bättre förr…
(Nåja, utrustningen har onekligen förbättrats sedan triangelseglens dagar. Men vem kommer ihåg tricks som centerbordsplaning och headdip?)
/Sir Ling
-
Du ska nog passa dig, du gubbe, när du klagar på oss juniorer. Om några månader så kommer vi vara om dig i surfing. Och andelen juniorer som använder handskar är i minoritet också kan jag få be att tala om. Vem var bojen som försvann? Det går rykten om att det var en norrman som dök i shorty och sedan försvann ut på havet för att aldrig höras av mer. Och ni bojar, keep up with the work. Ni behövs att användas som gippmärken i Habo. Man kan ju inte komma till en tävling helt otränad.
/Fd Boj
-
Det var ingen Normann som försvann, men en nordmann som varslade sjöräddningen. Jag titta efter killen i ca. 30 min (från dungan), vidare körde jag bil ned till Habo och till Lomma. Jag såg ingen surfare vid stranden. Senare körde jag tilbake till dungan, surfarens bil stod kvar. Efter dette varnade jag sjöräddningen.( När han seglade ut förste gången såg jag att han var överriggad och inte klarade av att få höjd).
-
KÄRE SURFGUDEN. Det var en Lommakille med hanskar som försvann. Rött Simmer 7,5 med många cambers och och vit fanatic Falcon bräda. Jag vill inte bli utpekat som någon boj här på på Konfen. När man inte ser en helt ensam överriggad surfare under en hel timme kl.20 så varslar man efter hjälp. mvh från JJ.
-
Hej! Det här var lite nytt för mig.. Det är alltså så att surfare försvinner
och sjöräddning påkallas. Händer det ofta? Blir man inte trött av handskar? (det
blir ju jag) och dessutom vad har bojarna med det hela att göra??
/mats – som har lärt sig att ta höjd 🙂 -
Okej. Nu vet jag. Det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Plockade sjöräddningen upp killen eller kom han iland själv?
Logga in för att svara.