Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › stroppar?
-
stroppar?
Publicerad av stoffe1980 på 29 februari, 2008 vid 13:46vilka stroppar funkar bäst med skor? dom jag har är alldeles för trånga, måste sparka järnet för att få in foten och vad köper jag dem?
stoffe1980 svarade 17 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
har du stora fötter som en annan 45+ så kan de va skitsvårt med stroppar. ska idag bygga egna fina stroppar av bilbälte till vågbrädan, får bara in tårna i originalstropparna å de e för kallt å köra ostrappat nu.
på vanlig bräda så hjälper cykelslang över hälen till mkt eftersom dom trycker in fötterna hela tiden när man kör.
-
@pjoter 448303 wrote:
har du stora fötter som en annan 45+ så kan de va skitsvårt med stroppar. ska idag bygga egna fina stroppar av bilbälte till vågbrädan, får bara in tårna i originalstropparna å de e för kallt å köra ostrappat nu.
på vanlig bräda så hjälper cykelslang över hälen till mkt eftersom dom trycker in fötterna hela tiden när man kör.
nej jag har 42
-
Alla stroppar som går att justera borde väl inte vara något problem…det är väl bara att ”öppna” dem til max så äre klart!
Har storlek 43 själv och kör med förra årets cabrinha straps.
Detta årets Cabrinha 08 Fotstropp Widehar jag också testat och gillade som f*n..de är breda så hela foten täcks och e väldigt lätta att trycka foten i.
Kolla på http://www.surfersparadise.nu under kitesurfing tillbehör.
Funkar inte det så får du lära dig köra strapless:D -
@stoffe1980 448298 wrote:
vilka stroppar funkar bäst med skor? dom jag har är alldeles för trånga, måste sparka järnet för att få in foten och vad köper jag dem?
Lägg ett par distanser mellan stroppen och brädan så slipper du köpa nya.
-
@stebe 448319 wrote:
Lägg ett par distanser mellan stroppen och brädan så slipper du köpa nya.
smart, där har vi det. tack!
-
tycker distanser blir sådär, tycker stropparna håller på att vrida sig å mecka när man har de.
Men har du 42or så har du med skor lika stora fötter som mig barfota.. å jaghar inga problem med några stroppar upp till 3mm skor.
måste gå att justera ut för dig. -
@pjoter 448337 wrote:
tycker distanser blir sådär, tycker stropparna håller på att vrida sig å mecka när man har de.
Men har du 42or så har du med skor lika stora fötter som mig barfota.. å jaghar inga problem med några stroppar upp till 3mm skor.
måste gå att justera ut för dig.japp jag provade slita som fan så neopremen töjde sig så nu tror jag det ska funka. Brädan är ny för mig så jag har inte testat, tack för alla tipps.
Logga in för att svara.