• fred

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 19:22

ABSOLUT!

En förbaskat skön bräda som vinner GULD.
    Skulle genast köpa den om jag hade råd, Hmm! honk mad.gif wink.gif
    Honk och will-jam är ena lyckans ostar.
    Gud sade: Var de en bräda.. och ni fick en bräda.

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!.. vill också! crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 19:49

Halloj!

Toppen kul bräda, köpte den för två veckor sedan och surfandet hargått så mycket bättre. Och jag är inte särsklit duktig än. Första gången jag var ute på 127:an satte jag många snygga små hopp som jag aldrig klarat efter kite, enbart efter båt(wakeboard). Den är helt klart helt okej för nybörjare. Men om jag var nybörjare igen skulle jag köpa en stor TT, gammal från Danmark för en mycket billig peng. För att kunna köra när det inte blåser mycket, jag började med en alldeles för liten bräda (140) och det tog ett tag innan allt satt. Sen efter några gånger vill du inte köra på den stora och då är det bara att sälja vidare till en nybörjare. Och sedan ta fram stubbien från garderoben och ha hel kul.

Lycka till / Magnus W laugh.gif

• bosseg

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 19:58

Såg att kiteloose hade har en liten bräda på 125cm, core 25 tror jag den heter som fick fin kritik i nån tysk kite tidning. Var det inte nån som sålde kiteloose i habo? skulle vara kul att prova en, är väldigt sugen på en liten och lätt bräda som fortfarande är lite alround.

• melker

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:13
  • skanepaul

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 21:15

Suveränt nöjd med min stubbie 127! Provar att köra med bindningar just nu på den, grymt skönt det oxå o funkar kanon. KÖP!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 22:22

När jag frågade dom som kan så sa han/huber att den ska du fan inte köpa som nybörjare… Köp heller inte nån 170 bräda om du inte bara ska åka i lättvind.. Mitt råd är att köpa en 140-150 lång bräda.. Lättare att komma igång och du har nog roligare… Inte så lätt när brädan är lite i början tror jag..
    Ska väl tilläggas att jag är grön och kan ju ha fel men det är vd jag tror och fått för råd.. Funger bra för mig.. Så köp inte för stor och inte för litet
    Henke skejtare

• Anonym

Gäst
    27 augusti, 2003 vid 07:21

Någon som jämfört 127’an med 115?… Jag har bara provat 127’an men har själv en 115 som ligger och väntar på att få repa lite vatten..

Är orolig för att jag (~90kg) borde köpt en 127’a istället..

• boombastik

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 08:54

Min erfarenhet är att minst är bäst, har aldrig fattat varför man har en stor bräda. Den enda förklaringen till att man har en stor bräda är att man har en för liten kite.
    Nu kostar drakar mer än brädor men det känns ändå fel att angripa problemet med en stor bräda… Däremot så tror jag att brädorna kommer bli bredare framöver. Jag tror utvecklingen går mot wakeskates (små lunchbrickor utan stroppar) och för vågsegling och liknande RRD BLOB, naish stubbies osv. Mutanter och liknande känns helgalet. Specielt för nybörjare… att lära sig gippa på en stor eller liten directional bräda samtidigt som som man ska lära sig hantera en drake e ju fan helt absurt. Med andra ord, är min åsikt att små feta twintip brädor rockar ända från nybörjar stadiet.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 10:52

Helt rätt! Så jävla svårt är det inte att lära sig kita, man behöver inte så jävla stora brädor. Nä, stubbien e helt rätt! Köp den

• fred

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 11:53

Japp! den är på tok för liten för dig Honk!
    Jag köper den av dig, så du slipper lida.

• ronk

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 11:59

Hellre liten och rapp än stor och…..

Du Honk!.. ge bort brädan till någon som vill ha den, du ska inte åka omkring och må dåligt.

• nic

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 18:33

Jag har provat båda. 127an är trevlig att åka tills man vill svänga runt den (inför gipp typ) utan att först hoppa. Kom fram till att det var den konkava botten som gjorde att den sög fast imponerande hårt. Allt annat är bra, tyvär är just stance-bytet viktigt och då spelar det ingen roll hur mycket bättre konkav botten går uppvinds.
    Jag åker till vardags en 130a med nästan exakt samma outline och rocker men med platt botten och den är i min mening en perfekt allroundbräda eller enda-bräda.

115 är riktigt sjyst när man har bra power. Rolig. Även den med konkav botten men pga av storleken så suger den inte fast så mkt. Fast jag skulle inte vilja ha den som enda-bräda. Det den inte är så skön på är naturligt nog småhopp där 130cm brädor lyfter lite extra av vind och ”pop”. Men som andrabräda blir den perfekt. Bygger faktiskt en sådan nu.

Hälsningar,
    nic

• cortex

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 19:21

Ehh, jag kör också på en Stubbie 127… och jag vill nog påstå att det är busenkelt att komma över till toeside (och tillbaka igen) utan att hoppa runt den. Det är ju bara att trycka sig runt med fötterna. Den är lika lätt att komma runt med som med min andra bräda, en Vari Pro 138.

Faktum är att jag knappt har rört min Vari Pro sedan jag fick min Stubbie. smile.gif

/Kaj

• weeman

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 19:24

så det är en bra bräda för en nybörjare också då????? har tittat runt litte o funderar på att köpa en sådan!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 19:38

hur bred är den?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.