Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbies och annat kul

  • ola-h

    Medlem
    24 januari, 2006 vid 09:56

    Läste för övrigt följande kommentar om Pocket 2006 på Gaastraforumet (från, tror jag, Timo Mullen):

    “I had a lot to do with the development of that board and we really tried to increase the big/performance wave appeal of the Pocket. We increased the vee in the tail and gave the board a faster rocker line. We also moved the finbox back about 4cm. This was all to make the board feel less skatey than last years as a lot of people found the board broke loose to easily and skip out during bottom turning in cross/cross off conditions.”

    Min tolkning är att de siktat in sig på mer prestanda och direkt känsla på vågen (och inte egentligen brytt sig om rakt-fram-prestanda). Det stämmer bra med hur Pocket 60 kändes.

  • lars_k

    Medlem
    24 januari, 2006 vid 10:58

    Intressant. Kommer inte ihåg var jag läste om att de också jobbat med gången i chopp men ökat V och snabbare/rakare rocker har säkert även gjort brädan lugnare rakt fram, förutom förbättrad stabilitet i stora/snabba vågor.
    Dock måste de ha offrat något, rakare rocker ger ju sämre snärt i småvågor. Skruvar man på en parameter, vinner man på en egenskap men förlorar lätt på en annan…

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbies och annat kul

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.