Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Studier, för att kunna leka mycket?

• sourra

Medlem
    30 januari, 2008 vid 13:19

@Tim.Eriksson 441610 wrote:

Sourra, om du bodde i linköping skulle du få bli min mentor för livet ! 😀

Känner också att abstrakta grejor inte är min grej alls. Vill veta varför jag håller på med något. Fysiken däremot känns klart bättre.

Vem vet, kanske jag borde hänga kvar och bli den där misslyckade studenten som håller på med matematisk grundkurs i 3:an 😉 Hursomhelst så slipper jag supa skallen av mig i 3 veckor nästa år pga jag kan inte vara fadder pga omtenta i matematisk grundkurs 🙂 *YES*

Haha, samma här. Helt stört att man fläskar in fyror och femmor i fysik och kuggar matten även fast det är samma beräkningar. Jag är som sagt inne på femte året och klarade just transformer och matematisk programvara (som den kallas hos oss) med 0 poängs marginal 🙂
    Ska tenta av första envariabeln till påsk och kanske kanske flervarre+linjalg till sommaren. Man behöver dock inte skjuta på det lika länge som jag gjorde. Kör hårt Timbo!

• adde

Medlem
    30 januari, 2008 vid 13:36

Enklast är såklart att se till att spika matten i ettan och tvåan.

Sen kan man glida igenom, fysik, signal- och bildbehandling, mekanik, elfält, antenner, ekonomi, för att inte tala om allt som har med datorer att göra. You name it. ALLT blir enkelt om man begriper matematiken (tom biologi och biokemi!)

Antagligen den lösning som totalt sett kräver minst ansträngning.

/en smått biased adde (baisadde??)

• sourra

Medlem
    30 januari, 2008 vid 13:42

Så där talar en som andats in luften på matematiskt centrum allt för länge =) Har en kompis som doktorerar där också och enligt honom kan man gör allt med matte. Frågar man honom kan man säker steka ägg och tanka bilen med matte.

• oscar

Medlem
    30 januari, 2008 vid 14:09

Precis det är så grymt när man helt plötsligt fattar allt! Jag ångrar bara att jag inte pluggade lite hårdare från början…

• svenne

Medlem
    30 januari, 2008 vid 15:11
    sourra;441696 wrote:
    Haha, samma här. Helt stört att man fläskar in fyror och femmor i fysik och kuggar matten även fast det är samma beräkningar. Jag är som sagt inne på femte året och klarade just transformer och matematisk programvara (som den kallas hos oss) med 0 poängs marginal

Jag tycker inte alls det är så konstigt. Fysik går att förklara med matematik och då blir matten plötsligt användbar till konkreta saker. Vem f*n bryr sig om ett kvadratiskt medel för en kruva som planar ut åt höger utan anledning? Hade istället varit ett konkret exempel bakom beräkningen hade det varit mer intressant (till exempel att det handlar om att hitta en punkt på en latitud, eller medelvärdet på bankräntan…). Det är inget fel på matte, det är fel på sättet det lärs ut. Basta.

Ni ska f*n ha en eloge för att ni är 80-talister och bryr er om mer än mobiltelefonen. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_813843.svd

• stoorfaen

Medlem
    31 januari, 2008 vid 12:19

Jag har ett grymt tips: Gör exjobbet i Australien! POW så är allt löst, man surfar hela dagarn och jobbar med exjobb på kvällarna/mornarna…efter ca. 6 månader så kommer du längta tillbaka till lite normala livsrutiner! 😉

Eller gör som Bullet-Tooth Mange, distansplugga från nått skitbilligt ställe i asien/oceanien så ska du se att CSN plötsligt är mer av en surfsponsor än finne i röven! 😀

• stoorfaen

Medlem
    31 januari, 2008 vid 12:24

PS, när det gäller matte, så visst för all del! Det kanske ofta verkar sjukt oanvändbart…borde inte “plus” “minus” “delat” och “gånger” räcka!?! 😉 MEN…här kommer min slaglina, matte har inga undantag!!!!! Har man lärt sig enb grej så funkar det faen alltid!…till skilnad från språk, som kanske är det värsta skiten som finns! Allt är ta mig tusan undantag…

/fredrik lindström

Sida 8 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Studier, för att kunna leka mycket?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.