• Publicerad av frma71 på 30 augusti, 2003 vid 16:08

I går mellan 9 och 16 gjorde någon inbrott i min bil i fullt dagsljus och full trafik på den stora parkeringsplatsen utanför Ericsson på Armborstvägen i Älvsjö… Förutom min handuk, mina badbrallor, min våtdräkt och lite skitiga kläder stal dom min (gröna) Ocean Rodeo Bronco 16m2 och min Dorado(Outlaw) 174cm… Om någon ser prylarna på stranden eller till salu kan ni väl slå en signal (070-9714619) eller maila [email=”frma@enea.se.”]frma@enea.se.[/email]

En jävligt less/
    Fredrik

poon svarade 21 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2003 vid 18:53

Tåkigt att höra när sånt händer.. Sätt in värmeriktade missiler i bilen som larm…..
    Lider med dig. Hoppas du får ut bra på försäkring..
    Henke

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 13:16

Får man ut sånt på försäkring? Särskilt när det är stulet ur bil, erfarenheter?

/E

• eddie

Medlem
    1 september, 2003 vid 13:20

Tror att det går på hemförsäkringen (ev krävs tilläggsförsäkringen). Eftersom det är grejor som ”måste” transporteras i en bil. En kamera tex får man inte ut om man lämnat den i bilen.

• patrikol

Medlem
    1 september, 2003 vid 13:33

om du tillfälligtvis lämnat sakerna, för att du är och gör något ärende käkar går på toa. och te.x bor i bilen på semester. Så får du ut försäkring.

• zeph

Medlem
    1 september, 2003 vid 14:16

Japp, jag lämnade min Dykutrustning i bilen när vi var vid kullen (höll på att bära ner prylarna till vattnet och kunde inte ta allt på en gång). Fick ut allt på försäkringen och hade endast ”traditionell” hemförsäkring.

• frma71

Medlem
    2 september, 2003 vid 06:42

Om man har allriskförsäkring får man iaf. ersättning…

I vilket fall unnar jag inte den som har stulit prylarna eller köpt dom på plattan att ha skoj med dom…

Draken hade en jätteliten lagning (en 3x3cm tejpbit). Hålet satt (om kiten ligger på tuben och man står inne i den) vid lattan till vänster om mitten, strax till vänster/bakom lattan.

Hur som hellst rekomenderar jag folk att skriva upp serienummret och märka draken ordentligt med sitt namn. Tänk om jag bara vore hälften så klok som jag är efterklok ?!?

/Fredrik

• poon

Medlem
    2 september, 2003 vid 08:47

Tjaa!!!
    Var inga problem att få ut på hem-försäkringen.
    Vart av med alla prylar i parkerad bil i Sthlm.
    Men jävligt drygt… Fick vänta på Chash i två månader o kunnde inte åka på semestern.. frown.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA