Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › stulet avdelningen
-
stulet avdelningen
Publicerad av anonym-anvandare på 1 oktober, 2001 vid 15:06är det meningen att de som tar andras grejer ska få begränsa utvalet av grejer för oss andra. i helvete heller. frihet åt alla, känn på den alla vänster jävlar.
var rädda om era saker eller sätt in en gps i masten eller i brädan eller vad som helst.
hardtop_66 svarade 23 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hej!
Du tycker tydligen att det är okey att köpa stöldgods1 -
Anonymous skrev:
“var rädda om era saker eller sätt in en gps i masten eller i brädan eller vad som helst”Ursäkta en dum fråga, men vad för nytta gör en GPS i masten/brädan?!
-
pher skrev ”ursäkta en dum fråga, men vad gör en gps för nytta”
jo den spårar sakerna menade jag lite på skämt.märk era saker med nåt som inte går bort då istället för att begränsa våran frihet. jag kommer att köpa vad fan jag vill, och kommer nån och anklagar mig så berättar jag gärna att det är mina saker och om dom inte tror mig så skiter jag i det bara jag och nån mer vet att jag inte tagit dom.
surfshopparna skulle egentligen ha nåt intyg eller nåt eller märka seglen och utrustning med nåt som man får när man köper sakerna.
-
vet inte hur mycket du skämtar, men påstår att en GPS spårar saker?
En GPS visar bara var den befinner sig just nu. Den skickar inte ut några egna signaler. Transpondrar e på gång, men lär dröja ett bra tag innan vi ser i vanliga folk prylar.Däremot en påslagen mobiltelefon skickar ut signaler så man kan spåra den med runt 300 m exakthet ungefär. Fast lite svårt i praktiken kanske 😉 Batteri tänkte jag på. Att däremot ha en “gömd” mobil i bilen som blir strömförsörjd kan funka vid bilstöld.
Hur du gör e upp till dig. Själv undviker jag stulna grejor… Du må kanske vara “the ultimate” fighting mashine, men chansen att nån förr eller senare känner igen prylar och du får ett baseboll trä i skallen e juh inte helt otänkbart..
Så var lite mer rädd om dig e mitt tips.Mvh Pher
-
jag menar inte att man ska köpa sånt som är stulet fattar du väl. jag snackar om sånt som man köper i surfshopparna och som har samma modell som stulna grejer.
-
Lagen om köp i god tro ska eller har ändrats. Den som har blivit bestulen ska ha rätt att få tillbaka det som han blivit berövad på. Man kan allstå inte i fortsättningen bara hävda “jag har köpt den i god tro” och tro att man får behålla den. Som lagen är nu är ju helt sjukt.
-
alla brädor har ju serienummer iaf.. och är det bortskrapat så kan man ju dra sina egna slutsatser..
-
Hej,
Vad menar du egentligen?
Menar du att om ett segel blivit stulet så skulle någon/något hindra dej att köpa ett likadant segel? Eller? Vem har försökt inskränka din “frihet”? Frihet att köpa stulna prylar då eller vad? Jag förstår inte hur du tänker riktigt…
Eller menar du att man får skylla sig själv om man får prylar stulna?Men visst har du rätt i att man bör märka sina prylar med namn.
Av Silversurfarn, vänsterdjävel
-
snip “surfshopparna skulle egentligen ha nåt intyg eller nåt eller märka seglen och utrustning med nåt som man får när man köper sakerna.” snap
EEEhh? Kvitto???????
mvh Hardtop_66
Logga in för att svara.