Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sugen på att köpa boots

  • Sugen på att köpa boots

    Publicerad av maackaan på 19 juni, 2011 vid 10:55

    Har funderat lite på om det kanske vore värt att testa och köpa ett par boots, ser faktiskt ganska inspirerande ut. Är nog mest intresserad av CT och några som är lätta att ta av/på sig. Tips? Kanske någon som har ett par till salu? Är inte jättesugen på att punga ut 3-4k för att bara testa.

    luuc svarade 13 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • mjersen

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:16

    LF synergy ct. lätta att få av och på o sitter som jutet.

    kompispris; http://www.nocomply.se/2010—bindingar/8086-synergy-ct-ltd-fly-binding.html

  • maackaan

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:52

    Skulle fortfarande vilja hitta något lite billigare… Hur funkar LF Vantage då? De har ju inga snören utan typ spännen istället.

  • pepa

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 15:18

    Är Vantage styvare skulle jag ta dem, Synergy 2011 hade lite för lite stöd tyckte jag. Möjligt att 2010 var styvare.

  • maackaan

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 16:05

    Ingen av er på forumet som har ett par till salu möjligtvis?

  • debkausf

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 17:09

    Du kan testa mina ronix om du kommer ner till vbg i veckan. Kommer va ute typ varje kväll om prognosen slår in.

  • lima-ko

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 18:03

    Är det någon skillnad i flex/stöd på 2010 Synergy CT och OT?

  • nicolai

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 20:11

    Dom är ganska lika i flewxen, men OT har lägre bottenplatta. på 2011 har alla bindingar samma platta.
    Sen finns där olika Av LF’s wake bindinger som fukar bra till kite. Dock är 2010 och 2011 dom lättaste på marknaden.

  • mistralo

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 23:07

    Jag har! Nästan nya Ronix strl 44-48. Små i storleken. 0723005027.

  • dadil

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 15:18
    Lima-ko;659536 wrote:
    Är det någon skillnad i flex/stöd på 2010 Synergy CT och OT?

    Ja, 2010 var Synergie CT betydligt stadigare än OT. Jag tyckte OT var för mjuk, däremot älskar jag 2010 CT (den är väldigt lik Watson (LF Wake) från samma år)

    årets Watson och Synergy är också ganska lika, sjukt sköna.

    Vantage har 3 kardborrband, ingen snörning. Endel gillar dem som fan, många duktiga åkare som har dem, dock tycker jag inte att jag får fast fötterna riktigt men det verkar vara en smaksak. Ett plus folk nämnt är att de kan vara lite enklare att öppna om man hamnar i trubbel med en kite.

  • lima-ko

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 21:14

    Tack för bra svar dadil.
    För mjuk gillar inte jag heller, jag har 2009 LF Synergy OT och de är lite väl flexiga för min smak.
    Mmm, Hadlow har ju rockat Vantage och verkar ha trivts bra.

  • dadil

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 21:28

    Du kan ju testa hur de sitter på nocomply om du har vägarna förbi götet, de kanske har fjolårsgrejer kvar också…

  • lima-ko

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 07:00

    Japp, ska kika på det, de har både Synergy CT och OT samt Vantage kvar enligt hemsidan, till rätt bra pris också.

  • luuc

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 16:15

    RONIX One. kollade runt en massa innan ja hittade dom. känns som de har bättre kvalitet än andra märken + att dom är grymt lätta + att dom sitter bättre än nått annat ja provat. har du möjlighet så kolla dom innan du köper nått annat

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sugen på att köpa boots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.