Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sugen på ett par udda skor ?
-
Sugen på ett par udda skor ?
Publicerad av mx-iggesund på 7 januari, 2011 vid 08:50Sprang på den här annonsen, men tyvärr fel storlek för mig.
Nån annan kanske blir sugen.http://www.northsport.se/PICTURE/fivefingerssurgenorthsport.jpg
callep svarade 14 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Trots att jag börjat springa lite barfota själv tror jag inte på att ha five fingers för vindsurfing. För mig får skorna gärna hålla ihop tårna så de får lite skydd mot stukningar.
-
Kjello
Gäst7 januari, 2011 vid 13:35stefanlindmark;643818 wrote:Trots att jag börjat springa lite barfota själv tror jag inte på att ha five fingers för vindsurfing. För mig får skorna gärna hålla ihop tårna så de får lite skydd mot stukningar.Alldeles riktigt, inte bara risk att stuka tårna, mer troligt bryta av lilltån.
Jag har orginal från sen dom kom för några år sen, använder dom bara ibland, för var gång jag har dom på så råkar jag snubbla till i någon trappa eller mot asfalten, väldigt nära att en tå bryts av.
Det är friktionsgummi ytterst på var tå, och alla tår blir lite längre, därför tar tåspetsen i någonstans oväntat,
och så fort det nuddar bryts tån längst in, bara tur jag inte knäckt någon.
och dom skyddar inte mot sjöborrar heller, för i Vietnam gick taggen rakt igenom sulan, in i foten, jättesvårt att ta av skon, fick gräva ut taggen först.
Använder dom på pråmen, bästa greppet utan fotstroppar, då ingen fara för bara lättvind. -
jag har testat dom och det är egentligen inte så mycket sämre än vanliga skor, men håller man på å snurrar segel så blir dom lätt klumpiga pga sulan..
Logga in för att svara.