Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sumpad bräda i Skanör!!!!!!

• Sumpad bräda i Skanör!!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 1 september, 2003 vid 10:40

Tjena alla schyssta riders. I Torsdags efm var jag och några andra snubbar i Skanörs hamn å rippade. Jag lyckades med konststycket att tappa min bräda och den satte kurs mor öresundsbron ( ett missförstånd ligger bakom klantigheten)
    hur som helst, om någon ser eller hittar brädan så hör av er. Det är en Fanatic spider 147 cm, nästan ny.
    Mitt mob nr 0708 15 52 83, Erik confused.gif confused.gif

kitelife svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • oskie

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:06

Varför har man inte en lina runt foten, fastsatt i brädan, precis som snowboardare? Senast jag var ute och vindsurfade i Klagshamn hittade jag en kitebräda långt ute i djupt vatten. Närmaste kitesurfaren var kanske 500 m bort… Satte fast brädan i min brädas bakre stropp med hjälp av hängselelinan, och körde in den till stranden.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:18

för att om man hoppar och tappar brädan så kommer den som en raket tillbaka. finns folk som fått sy riktigt jävla mycket…

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:19

jag skall berätta varför….

För att det är absolut livsfarligt, tänk att du har en gummisnodd i en 5kgs bräda sedan har du gott drag i kiten o brädan ”fassnar” i vattnet och släpper sedan med en go fjong då ar du antingen ett brutet smalben eller en bruten skalle.

/Anonym

Team Vidrig

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:36

Vad händer om man använder ”stum lina” istället för
    vågsurf legrope.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:39

den kommer inte lika snabbt men tro mig den kommer snabbt nog…

• patrikol

Medlem
    2 september, 2003 vid 06:30

Köpte själv en kiteleash (Stum) tyckte att jag hade för mycket bry med att köra drake bära bräda och gå 100-150 meter som nybörjare, träffade sedan min vad med brädan vilket känndes jag lovar. När jag sedan var på JP och körde så träffade jag en schyst kitare som hade ett jack i huvudet som var typ 10 cm ungefär i höjd med syncentrat då lämnade jag leashen hemma för gott. Är själv orolig för att förlora brädan kunde vara bra om någon kom på en lösning som funkar brädorna kostar ju 6000-7000 kronor!!! cool.gif

• backe

Medlem
    2 september, 2003 vid 06:47

Inte för att verka smartass eller så, men kör i onshore så blåser ju brädan förhoppningsvis mot land förr eller senare?

Vill man nu inte det så kan man ju alltid fästa en sån där två meters vimpel man sätter på småbarns cyklar för att man ska se var dom är. grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 07:34

De som kör med reel-leash hävdar ju att det funkar. Det är ju alltså en leash som funkar som ett sånt där utdragbart hundkoppel. Är det bara tillräckligt långt, så borde det ju funka, men jag har aldrig testat själv…

/Rasmus

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 10:40

Om man skall använda leash använd då för guds skull också hjälm!!!!!

• gangsta_erik

Medlem
    2 september, 2003 vid 13:23

En idé är ju just att köpa ett hundkoppel på 30m eller något och fästa bak i selen med en liten förlängning på…lär ju funka hur bra som helst. Jag har för övrigt förstört två leashar då brädan stuckit ner och satt sig gott med spetsen i botten (lagans mynning är grund)…ska nog vara ganska tacksam för att leashen gick av då istället för att fjädra upp och rakt in i hjärnan på mig. Som nybörjare är det annars rätt skönt att köra med stroppar bakom fötterna, t.ex. cykelslang. Med sådana tappar man nästan aldrig brädan…rekommenderas starkt! leach = livsfarligt

• patrikol

Medlem
    2 september, 2003 vid 13:31

Tack för tipset måste jag pröva. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 13:42

Hola,
    har 15 stygn i huvudet efter att ha knäckt ena fenan pà min bic bräda mot huvudet… kör nu mera med hjälm och ingen leach. Har provat tvà varianter pà hundkoppel och det funkar halvdàligt, gàr sönder lite för lätt och rostar sönder efter nàgon mànad – dock betydligt skönare att använda än en surf leach.

/B

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 13:42

Fan e det seriöst att ni kör med stroppar….bakom hälen???

Om ni vurpar hårt och ena foten glider ut kan man ju räkna med skön knäledsfraktur…..

Om det nu e grunt där ni kör så e det väl inga problem att få tag på brädan? Och vad e 7000 spänn mot 1 år på sjukgymnastik + operationer….knän skall man vara försiktig med…

bara en tanke

Ride on

Freddan

• patrikol

Medlem
    2 september, 2003 vid 14:03

Önskar att jag kunde strunta i 7000:- men tyvär så är jag inte så lyckligt lottad. smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 14:17

inte jag heller…..men jag sluta med leash då jag börja inse konsekvenserna av att få en bräda i huvudet ….

Så efter lite träning lärde jag mig att body dragga på kryss och det funkar aldeles utämrkt så länge man inte är ”pung” överriggad elelr då brädan hamnar i ett rip mellan två vågor. Och om detta sker få man ha snälla kompisar som hämtar den åt en…

/Freddan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sumpad bräda i Skanör!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.