Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sumpade prylar…

Taggad: 

• Sumpade prylar…

Publicerad av nicko_ på 14 juni, 2006 vid 12:04

Insåg förra veckan att jag sumpade en del prylar sist jag surfade. Det var ett år sedan lite drygt. Hade packat hela bilen när jag förstodd att fena, mastfot och mastförlängare var borta.

Måste införskaffa nya prylar nu. Vet någon därute vad BIC använder för fena på sina T2 brädor. Min bräda är från 2004. Är det powerbox eller US-box eller liknande?

rasmus_w svarade 18 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bjarke

Medlem
    14 juni, 2006 vid 12:27

På Techno 2 använns Tuttlebox (lätt att känna igjen, enda box-typ med 2 skruvar). Fenan du hade var nog 50 eller 52 cm tror jag (mener det är Select Ride eller Superfast som leverades med tidligare T2).

• nicko_

Medlem
    14 juni, 2006 vid 12:39
    Bjarke wrote:
    På Techno 2 använns Tuttlebox (lätt att känna igjen, enda box-typ med 2 skruvar). Fenan du hade var nog 50 eller 52 cm tror jag (mener det är Select Ride eller Superfast som leverades med tidligare T2).

Tack för det… Det är en 50 cm fena jag hade. Å jag känner igen det där med två skruvar!

• rasmus_w

Medlem
    16 juni, 2006 vid 01:56

Bra att veta är också att fenor med Deep Tuttle passar, vilket har sina fördelar om man kör i lätta vindar och känner att en lite större fena skulle komma till pass. Kör själv oftast med en 62 cm fena på min T2 och det funkar rätt bra ihop med min 9.7:a.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA