Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Superfreak?
Taggad: våg freestyle, freestyle, våg
-
Superfreak?
vinta_kestrel svarade 19 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
-
Om du frågar Steve Balmor om vad han anser om microsft, tja då lär du inte få något vidare vetenskapligt/objektivt eller analytiskt svar. http://www.killsometime.com/Video/video.asp?video=Steve-Balmer
alla är vi olika, men hysterin kring ett varumärke och dess förträflighet, skall man och om man är en väl fungerande nänniska allvarligt BETVIVLA….
/ Whitgenstein
-
Tjena basse!
Jag har kommit att gillar superfreaket riktigt mycket. Sen är det ett nytt typ av segel vilket jag gillar teorin om. Det har vart med när jag lärt mig sätta framåtloopen, men främst har det gett mig tillbaka den där härliga mjuka soulkänslan.
Och vi hade mjuka segel som snabbt blev överriggade på åttiotalet, sen styva profilstabila segel på nittiotalet och nu har vi igen ett mjukt segel men med modernt tvist i
Men det finns ju i och för sig inte så många andra segel lika superfreaket och andra material har andra fördelar. Färgerna och den mjuka känslan är ju kännetecknet. Färger är kul! Men mjukheten öppnar verkligen upp för nåt nytt.
Superfreak:et är ju sjysst i hård vind och jag antar att det är flex:et som ger tid att reagera när saker går lite snabbt. Men jag tycker den här ‘tiden’ kan användas till mycket mer. Det känns som jag får tid att trycka till, komma runt, och kan lära mig sätta nya trick. Det är så klart en personlig preferens, men jag tycker att den här känslan ger mer flow, ökar självkänslan och gör det roligare att testa en massa grejer.
Jag ser fram emot en härlig säsong med 4.2, 4.7, 5.3 och 5.8 (lite tajt emellan storlekarna av vad jag hört men vafan – och så klart har jag fått en superfreakmössa i födelsedagspresent också
/Niklas -
Dude….
om jag handlar SF får vi precis samma utrustning ju.. Har också AmiGu 74 och JP freestyle. Konstigt.Skall testa lite segel på Maui helt klart. Frågan är bara hur många men skall ta med… He he
Tack för alla åsikter.
-
Ja, konstigt.
Men JP:s freestylebrädor är ju grymma, Amigun så cool och SF…
-
he he… gött.
Vi kommer nog handla ett gäng SO på Maui skulle jag tro.
-
btw gott folk, nu är testet från tyska Surf ute:
Logga in för att svara.