Senaste nytt Forums Vågsurfing surf fix kit?

• surf fix kit?

Publicerad av emm på 6 juni, 2007 vid 21:16

Är det någon som haft någon surf på Torö lately?? Själv börjar jag ge upp hoppet och blir nog sista sommaren här:frown: men men splash utan bräda i 12 gradigt vatten jo det e ju fina fisken. Hursomhelst har nån ding på brädan jag måste fixa o själv denna gång på lite bättre vis än bara lim eller intryckt vax som alla ding repairs brukar älska…
    ett kit med glasfiber, lim från en surfshop o lite sandpapper borde väl funka eller kommer jag sabba helt tro… hm kan väl inte va så svårt?

emm svarade 17 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • yann

Medlem
    6 juni, 2007 vid 21:37

Lim är ingen höjdare men har du köpt det i en surfshop är det nog någon form av quickfix, eller solares du fått. Funkar fint på smådingar men blir inte lika snyggt eller bra som riktig polyester. Är din bräda av epoxy är troligen skummet av en annan sort jag inte minns namnet på ochh då ska du INTE använda polyester. Då smälter skummet! Har du den vanligaste typen av bräda med stringer i mitten så är det med all säkerhhet en polyester och det är inga problem.

• emm

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:24

Yep det var solares… funkar snabbt så d ej kommer in vatten i brädan för tillfället iallafall=) Fixat ett kit med polyester nu… håll tummarna så jag inte filar av halva brädan=) Grr.. nu kommer jag få ångra vaxet jag tryckt in i dingen!
    Tack för hjälpen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA