Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf GBG rakt sydlig vind

• Surf GBG rakt sydlig vind

Publicerad av anonym-anvandare på 24 oktober, 2002 vid 14:59

Hej!
    Det verkar bli rakt sydlig, aningen SSO i morgon eftermiddag i Göteborg. Ska man satsa på Askimsviken eller är det för
    mycket syd för det stället. Jag är annars sugen på att pröva på de omtalade vågorna
    som sägs rulla in i Askimsviken vid kraftig Sydväst. Finns det något bättre ställe för denna riktning i Göteborg?

/Herman

anonym-anvandare svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • adde

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 15:03

Funderar på att testa torkelstorp i k-backa. Lär fungera okej på syd, men jag har aldrig testat…

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 15:08

Vi har just ckeckat in på stadshotellet i Varberg.
    Vi har kört från Skåne, har vi kört fel?
    Vi har packat 4,0 och 4,7.
    Ses imorgon på vattnet var det nu blir.
    Berätta för oss var vi skall åka om det nu inte passar med Apelviken.
    -Sebastian-

• jopi

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 15:24

Tycker det verkar vara just skåne som kan bli bra, vet inte riktigt var dock, men det enligt DMI så blir det bäst vind i södra sverige.
    Synd att det inte blir lite väst i vinden, då hade Lindö rockat fett.

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 16:08

Torkelstorp är okay! Surfa rakt över till andra sidan där kan det blir våger upp till 1.5 meter (har själv varit där)
    Blir det mer so vind kan Åsa strand vara ett alternativt.
    Blir spännande ses ute immoron.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 17:49

Jag tackar för tipsen!
    Tyvärr hinner jag inte åka söderut utan håller mig till Göteborg. Jag har bestämt mig dock för att skippa Askimsviken, då jag tror att den ligger lite fel för vindriktningen utan tar ett annat ställe på Hisingen (vet inte vad det heter bara vad det ligger) med ett bredare vindspektrum. Tyvärr inga vågor, tyvärr ingen klockren sideshore utan det blir plattvatten, stadig kuling vind och träning på slalom och lay down gippar i sann tysk vindsurfing anda.

/Herman

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf GBG rakt sydlig vind

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.