Senaste nytt Forums Vågsurfing surf i indonesien?

• surf i indonesien?

Publicerad av anonym-anvandare på 22 juni, 2004 vid 21:53

ere nån som vet var man ska surfa i Indonesien, eller i de trakterna?
    Går det att hyra bräda där?
    är d dyrt? var är det billigast?
    tacksam för svar.

tuco svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2004 vid 22:13

Tjena..
    Du kan surfa på typ alla Indos öar, Öst/Väst Java, Sumatra, Sumbawa, Sumba, Lombok, Roti, Mentawi mm men kändast är Bali. Passar bra för nybörjare, du utgår från Kuta där planet landar. Turistmecka, bor gör du för 15kr/natt maltid 5kr+ samt hyra bräda kostar 20kr och uppåt. Är du borta länge så köp en bräda istället..
    Moppe kostar 15kr/dag+ och med den kan du ta dig till en massa surfbryt inom 30min.

/Lars

• zoolander

Medlem
    24 juni, 2004 vid 07:36

15kr är väl lite och ta i.. när va du där? eller 15kr per per i dubbelrum.. kuta är underbart! bra fest mm. ska du dit i mer än en v. så borde du åka till gili trawangan utanför lombok! och givetvis till en av världens vakraste stränder – dreamland! och det blir nästan billigar att dela taxi till bryten.. poliserna är inte sena att ge dig böter var gång du sätter dig på en moppe!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juni, 2004 vid 20:00

jo 15 kr kostade det 97 då deras valuta var i botten men jag vet inte vad som hänt effter bombningarna, var där senast 2002 men 15 tja då blir nog nästa resa dit wink.gif
    och jag vet inte om gilli öarna är så mycket att se nu förtiden, det är som kuta 2 alla som man träffat där kommer du att träffa på öarna.
    dra häldre till sumbawa till “likepice” det är det bästa stället för surf i hela indo som jag har hittat hitils och då har jag varigt där fram och tillbaka sen 1994, en perfeckt A bryt “bryter som ett A, höget och vänster” rakt fram lite till vänster en fet vänster och till höger en snabb höger (funkar dock inte så åfta frown.gif )
    det enda minus är att alla som är där är där för att surfa dvs. dom är där inan solen går upp och efter den gått ner och dom är bra frown.gif
    men va fan man får slåss för att få vågor så har det alltid varigt cool.gif

• tuco

Medlem
    24 juni, 2004 vid 20:04

jag glömde vist att logga in mig blush.gif
    ja det var jag som skrev det senaste grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juni, 2004 vid 22:04

Var där 4 månader nu i vinter och då pröjsa vi 17kr/pers natten i dubbelrum med fläkt/dusch/toa.
    Säng utan rum (under tak) kostar 10 på Dreamland.
    Vi hyrde även fett hus ett tag med eget kök/TV/2st dusch/toa mm för 500kr/pers/månad (5pers).
    Moppe är jävligt skönt att ha så länge man inte krockar.

/Lars

• ubbis

Medlem
    25 juni, 2004 vid 15:37

Svar till:

Var där 4 månader nu i vinter och då pröjsa vi 17kr/pers natten i dubbelrum med fläkt/dusch/toa.
    Säng utan rum (under tak) kostar 10 på Dreamland.
    Vi hyrde även fett hus ett tag med eget kök/TV/2st dusch/toa mm för 500kr/pers/månad (5pers).
    Moppe är jävligt skönt att ha så länge man inte krockar.

/Lars

[/ QUOTE ]

Hur kommer man i kontakt med folk så man kan hyra ett helt hus som du gjorde?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2004 vid 01:20

Det finns ju massa ställen som hyr ut Bungalows/cottages där nere. Det finns annonser att leta efter eller så åker du bara runt och frågar på olika ställen. Vi ägnade några dagar med att åka runt och hitta billigast möjliga typ för att leva ekonomiskt.
    Vårat hus var 2-vånings med ett vanligt dubbelrum, övervånings var också som ett dubbelrum men öppet utan vägar men hur schysst som helst. Kök med kyl/spis och allt sådant. Halvöppet vardagsrum mm. Tillgång till pool på området.
    Att laga mat själv lönar sig dock inte billigare att käka ute.

/Lars

• davids

Medlem
    26 juni, 2004 vid 10:45

Svar till:

Det finns ju massa ställen som hyr ut Bungalows/cottages där nere. Det finns annonser att leta efter eller så åker du bara runt och frågar på olika ställen. Vi ägnade några dagar med att åka runt och hitta billigast möjliga typ för att leva ekonomiskt.
    Vårat hus var 2-vånings med ett vanligt dubbelrum, övervånings var också som ett dubbelrum men öppet utan vägar men hur schysst som helst. Kök med kyl/spis och allt sådant. Halvöppet vardagsrum mm. Tillgång till pool på området.
    Att laga mat själv lönar sig dock inte billigare att käka ute.

/Lars

[/ QUOTE ]

Att laga mat själv lönar sig dock, inte billigare att käka ute.

eller

Att laga mat själv lönar sig dock inte, billigare att käka ute.

• ubbis

Medlem
    26 juni, 2004 vid 11:00

sista skulle jag tro

• zoolander

Medlem
    26 juni, 2004 vid 13:42

peace

• tuco

Medlem
    26 juni, 2004 vid 18:47

mat blir jävligt mycket biligare om ni köper maten på Mackro en “grosist” afär som har allt i mat väg och allt i stor pack.
    Ta vägen mot padang galak tills du ser en gigantisk skylt i rött med mackro på, där moste du lösa ett medlemskort men det kostar ingenting sen är det bara att handla grin.gif
    ett hus som är att rekomendeera är mittemot adrenalin park som heter lilli´s dom har typ 10 bungalos och två hus som är feta med stort kök, ennustöre dusch vardagsrum + 7 bäddar, vi köpte tv när vi var där men dom har nog fixat det vid detta lag, hon som hadde det “Lilly” kan vara lite “ful” så skriv kontrackt på priset för efter fyra månader kan hon lätt bli “cenil” och glöma priset ni gjort upp,,,,,subba men om man höjer rösten lite så kommer hon på bättre tankar mad.gif wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing surf i indonesien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.