Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › surf i malmö
-
surf i malmö
Publicerad av mrmille på 14 maj, 2005 vid 13:53Ska dit i slutet på maj, tänkte höra mig för huruvida det funkar vid Sibbarp / Limhamn. Ska nämligen bo precis i närheten =)
sidpiraya svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
inget vidare.. kommer säkert vara proppat på stränderna.. men det e ju inte långt till näset och klagshamn
-
Inte så bra! Men du har en kvart till habo ljung, 5min till Ribban vid nordväst och näset (Falsterbo,lunghusen,tippen) ungefär 25min med bil. Men det går att kita på sibbarp men det är ingen som gör det vad jag vet..
(Men tänk på att det är foil förbud på vissa stränder.
)
-
suveränt, hade varit fint om nån kunde rita ut spotsen på en karta, om det nu inte redan finns så klart.
Foils?
Mjae, täntke komprimissa och ta med en ARC istället -
jepp där e tysk stämpel på foils.. och vi t¨illåter itne tyskar på vissa stränder. hmm.. men där finns hur många ställen som helst attt köra på.. bara skriv här så vet du var alla tar vägen,.
-
Jag är bara tysk i hjärtat. Har lärt mig att hata på det viset. Blir mycket rakare och ärligt då. Men nejdå, lämnar foilsen hemma. Vill inte ha dem brända på bål av trångsynta skäl.
Ser ut som klagshamn är det som ligger bäst till rent geografiskt för min del. =)
-
mmm.. där går o köra från ost till väst typ.. inte riktigt.. nord vindar funkar inte. . där e jevla windsurfare som lackar när man kör där bara men det e lugnt.. sen e det lite kruxigt med stenar på stranden. . dock inge i vattnet..
-
där e massa småstenar.. och lite väl grunt .. men man kan köra på klagshamn norra sidan..när det inte är somamr för då e där jevla massa folk.. inte lika mycket sten där som bunkeflo..
-
tänk på att han e en inlandskitare. han kommer uppleva klagshamn som paradiset.
-
spanade lite här omkring i går och sibbarp funkar faktiskt.inte optimalt lite sten vid stranden men där är en liten remsa mellan sibbarps småbåtshamn och kallbadhuset som borde funka fint. ingen som kajtar här omkrig eftersom det finns så sjukt mycket bättre ställen om man sätter sig 5-20 min i bilen.
Logga in för att svara.