Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf i norrtälje

• surf i norrtälje

Publicerad av haunch på 23 augusti, 2010 vid 11:13

Vart är alla Norrtäljesurfare?

Var ute igår med min sambo och körde på Erken, Norr om norrtälje på vägen mot väddö.
    Varmt i vattnet och 5 timmar planing och på gränsen till överriggad med 7,5. Åtminstone mitt ute på sjön. Gick i på norra sidan ganska mitt på där det fans ett fint istig, så det var bara att bränna över till andra sidan, 3-4km tvärs över sjön såg jag på kartan sen efterråt.

Vi var helt ensamma på sjön, så min fråga är vart alla surfare i norrtäljetrakten håller till.
    Vore kul att hitta några att surfa med. Sambon och jag har tillgång till ett ställe nära sandvikens kamping som ju är jäkligt fint på NO fast det blir ofta lite för mycket vågor där för oss.

surfen svarade 14 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • stoorfaen

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 12:02

Var ute vid östernäs brygga igår morse ett par timmar. Ligger ett par km väst om kapellskär, bra på V och VSV.

• haunch

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 12:18

Jag har letat på kartor och div hemsidor som listar spots men aldrig riktigt fattat vart eller hur man tar sig till östernäs brygga. skulle någon kunna pinpionta på en karta…

Vid V SV finns alltså tre ställen som jag valde på igår, Erken Östernäs brygga, samt singöfjärden.

Östernäs brygga gick bort eftersom jag inte riktigt hittar. plus att det är ren sideshore där vilket inte känns helt komfortabelt.

Singöfjärden har jag varit och rekat då det inte blåste men jag hittade inget riktigt bra ställe att kliva, i bara en massa boende som blev sura för att man kommer körande på enskild väg.

Sjö är varmt och tryggt när man inte har hållt på så länge så Erken fick det bli igår.

Fler tips för div olika spots kring norrtälje Väddö samt Sthlm tas gärna emot. Finns det någon surfklubb i norrtäljeområdet?

• stoorfaen

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 13:01

Östernäs
    Jag brukar lasta ur grejorna ute vid vändplanen och köra upp bilen till parkeringen innan bron (typ 200 meter bort) sen kan man gå i vid pilen på kartan nedan (precis öster om vändplanen). Innan stod jag kvar med bilen ute på vändplanen men fick höra att dom lappar rätt friskt på sommarn därute…

http://kartor.eniro.se/m/I0qOU

• haunch

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 15:03

tack för info!

• naeslund

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 17:13

Någon som kommer köra i norrtälje trakten imorgon?

• surfen

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 19:32

Står sig prognosen så lutar det åt att det blir en tur till Kapellskär.

• zurfman

Medlem
    23 augusti, 2010 vid 21:21

Jag kommer ev till Kapellskär vid 16 om jag känner mig pigg på morgonen (dvs börjar jobba tidigt)
    Blir det möjligt att köra närmare kan det bli det också.
    Hoppas se er på em! Morgonen blir nog för regnig (röriga vindar)

• boman

Medlem
    24 augusti, 2010 vid 15:04

Satsar på ett ett kvällssurf i Kapellskär

• kesoone

Medlem
    24 augusti, 2010 vid 19:37

Blev det något kapellskär?

• zurfman

Medlem
    24 augusti, 2010 vid 19:52

Jag hann med att få plana en kvart i Österskär med liten bräda, det enda positiva var att jag kunde få ställa in fotstropparnas storlek.

Spar Kapellskär till annan dag i veckan! De som var där fick nog köra (speciellt tidigare idag eller?)

• surfen

Medlem
    25 augusti, 2010 vid 06:44

Jodå åka blev det från 09:00 till 13:30. Började med 5,7m² 94liters bräda gick ner till 5,3m² 84liters bräda och avslutade med 6,9m² och 94liters brädan. En bra dag med vridande vind från O till SV och rätt byig vind säkert mellan 8 till 14m/s. Regn på morgonen som blev strålande solsken runt 11tiden.

Rätt nöjd…..ser ut att bli lite NV vind på torsdag? Så Öregrund får nog ett besök då.
    //surfen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf i norrtälje

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.