Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surf i Recife?

• Surf i Recife?

Publicerad av mangs på 16 oktober, 2005 vid 14:10

Ska till Recife i Brasilien nu runt nyår. Nån som varit där som vet hur det är med surfet där? Kommer inte ha möjlighet att ta med mig grejer ner utan får satsa på uthyrning om det finns. Har för övrigt hört att det av nån anledning ska vara grymt med hajar i Recife, stämmer det? Känns ju halvkul i så fall… Tacksam för info om det är någon som varit där.

Magnus

basse svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • basse

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 20:16

Tror inte det är någon vind i Recife. Hajar har jag hört talas om i det området också. Du får nog hålla dig till surfing om du skall lajja med någon bräda.

Ha en finfin resa.

• mangs

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 13:47

Tack ska du ha.

Synd bara om det inte går att köra nån vindsurf där nere. Vågsurf är ju inte fel heller, men det hade varit schysst att kombinera lite. Fast det känns ju lite risky om man har ett gäng hajar som sällskap…

Hur är det uppe i Natal då? Någon som vet? Vind? Vågor? Hajar? Eller finns det nåt annat ställe hyfsat nära Recife som är schysst? Kommer antagligen bara kunna göra dagsutflykter, ev över natten, så det bör ju gärna vara ganska nära.

Magnus

• basse

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 17:54

Alltså jag är ingen Brasilienkung men vi åkte från Rio till Jeri och det var ingen vind någonstans förutom Jeri. Detta var November. Tror du måste norr om Fortaleza för att få vind. Men jag är inte helt säker.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 07:10

Ok det var ju surt. Men men… Är det bra vågor då? Får väl utveckla mina vågsurfingskunskaper istället i såna fall.

Tack för svaren iaf.

Magnus

• basse

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 08:25

Japp det är grymma vågor längs hela kusten. Vi var på ett litet najs ställe som heter Itacare. Mycket billigt och bara surf och hängmatta som gäller. Jag är kass på surfing så jag körde i de dåliga vikarna men är man bra kan man ju gå ut i den stora där de andra var….. Rätt säkra schnubbar.

Itacare är bara hur bra som helst.

ups… det ligger visst 1200 km från Recife.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surf i Recife?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.