Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › surf i thailand?
-
surf i thailand?
Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2001 vid 14:29håller på och planerar vintersemester, och resten av familjen envisas med att åka till thailand, inget fel med thailand men går det att vindsurfa där eller, och går det isåfall hyra grejor.
anonym-anvandare svarade 23 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag är också nyfiken på detta. Man hör ju inte så ofta talas om thailandsurf. Hoppas att det finns någon som vet.
/J -
borde gå att surfa i Thailand eftersom starboard utvecklar sina brädor där…
Men själv har jag inte en aning.M v h
Joakim… -
Har hört att det är övervägande svaga vindar som råder i thailand, men att det bedrivs en del surfing där…
-
Jag träffade en vindsurfande Thailändare i WA, enligt honom så gick det ju
att vindsurfa där, men det var inte så att det var värt att åka dit bara för att vindsurfa. Mycket opålitlig vind, antingen vindstilla eller så var det tyfon berättade han./Anders G
/Anders -
Var där för 2år sen på Phuket men det var dåligt med vind och såg ingen riktig uthyrning typ mistral. Mvh Arne
-
verkade ju inte finnas så mycket å hyra iallafall, och ganska krångligt attt ta med sej egna grejor :o(
-
var i thailand 2veckor förra vintern,fick bara två surfdagar av tre möjliga,trots att det skall vara den blåsigaste perioden (inte så blåsigt alltså!).Hitta en uthyrare i Phuket två i Pattaya,tämligen begränsat utbud på prylar.Men man kan ha skoj i Thailand utan surf!!
/B -
Har varit i Thailand och Malaysia 3-4 ggr per år senaste åren och det har faktiskt ALDRIG varit någon vidare vind,
förutom när tyfonerna kommer in, då är det j*vligt mycket vind!! Möjligtvis kan den västra sidan vara bättre (Phuket mm)
än i Siam bukten. Har dock aldrig varit på Phuket.Det blir nog att övertala familjen ändå. Sydafrika är väl inte så dumt, eller varför inte Australien…
Lycka till
/Anders
Logga in för att svara.