Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf idag
-
Surf idag
Publicerad av robert-karlsson på 1 maj, 2001 vid 19:19Kom just hem efter ett underbart surf. Det började blåsa helt plötsligt kl. 17.00 och då åkte jag ut. Jag körde först 5,7 fast sen blev det för stort så jag bytte ner till 5,0. Det var soligt och varmt så jag behövde inga vantar och huva.
Nån mer som var ute?Robert
stickan svarade 23 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Hallå där Rimbo!
Jo Jimmy och jag var i lunda och körde Järnet 5,3 och 5,7
Var vinden kom ifrån vet jag ej men det blåste apa…………..
//F Boman -
Vi körde från Varberg efter ett samtal som sa det var mycket vind i Götet, så vi åkte dit och seglade 5.8-6.2 freestyle i…ah kommer inte ihåg va det heter, typ långedrag tror jag…stor bukt med massor av färjor. sol och skönt var det…Grymt! imårrn blir det av det öland med. ha´t gött
Fredrik B S43
-
Johan!!
Gäst1 maj, 2001 vid 22:30Jajamensan, premiär på Kanholmsfjärden idag med 6,6 och lite överriggad.
Fy fan vad jag har väntat på detta. Bommen knäcktes tyvärr efter typ 40 min.
Jag kan inte fatta hur jag under vindfattiga dagar har tvivlat på denna sport. Känslan efteråt är nästan den bästa, jag får ett sånt jäkla lugn och tillfredsställelse i kroppen. Hoppas bara vindgudarna är med oss i år!!!!! -
Jag fick en underbar dag på haby igår! Körde 7.0 så nära överriggad man kan bli.
= ) Gick utav bara helv… !
Så nu är man lugn igen och kan koncentrera sig på annat! -
Jorå, det stämmer Fredrik. Långedrag är namnet på stället vi seglade.
Det var en underlig men härlig känsla att träna 360:s när Stena Line färjan gled förbi på 50 meters avstånd. Eller när man körde in i farleden flera hundra meter bakom ett skepp och kände dieseldoften.
Lite lurigt att ta sig i vattnet bara… Balanser på stenar med ny utrustning i händerna kändes spännande.
S..
-
Här fick vi också bra segling..vi blev till slut 5 st som seglade från 5.7 till 5.0 hade själv 5.3 och var duktigt överriggad ibland…Märks att konditionen inte är den bästa (trots 2 månaders simning) eller kan man skylla på kylan??
Stay windaddicted..
http://windaddicted.tripod.com -
Och på framnäs (Västerås) var vi totalt 9 st under hela eftermidagen, Körde först 6,0 sedan bytte jag till 5,0 efter ett tag tills viden dog ut vid sju tiden, men då hade jag fått ca 5 timmars seglig och var helt slut. Bara att hoppas att det fortsätter så här nu. 9-10 grader i vattnet också.
Mvh Stefan
-
Varför seglar ni vid Framnäs istället för att segla på Björnön som är mkt bättre, gör oss sällskap istället…
Stay windaddicted..
http://windaddicted.tripod.com -
yeez ! premiär på Runn i dalarna. Lite israssel kvar vid stranden gjorde inget. Något överriggad med 6.0 , varmt o skönt i solen.
/christerljung
-
Visst är det bättre på björnön men jag har mina prylar på framnäs (JKV) och har ingen bil vilket betyder att jag måste segla över. Vilket kan vara lite trixit när man kommer i lä mellan östra och land, och vill man byta segel så tar det ju en stund att ”trixa” sig fram och tillbaka. Men jag ska försöka att bli duktigare att göra det.
Vi ses när det blåser : )
Mvh Stefan
Logga in för att svara.