Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf imån!!

• impact

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 11:32
    Markus O;568719 wrote:
    Är det lirarn med den svarta Exoceten?

Jo visst!
    Det blir två svarta E i TT.

• hakuna

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 11:43

/me kanske testar badet på Smithska udden i Askimsviken.
    Har en kanotkärra som får vara packåsna.

• jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 11:48
    Impact;568720 wrote:
    Jo visst!
    Det blir två svarta E i TT.

Har inte bestämt hur många svarta E jag skall ta med ännu…

• impact

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 12:01
    Jester;568726 wrote:

Chansa inte ta alla!

• jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 12:05

Hehe.. Lämnar nog minstingen hemma…

• markus-o

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 12:50
    Jester;568726 wrote:

Shieet. Min är fan vit… Flåt. Kan inte bidra. 😉

• jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:09
    Markus O;568742 wrote:
    Shieet. Min är fan vit… Flåt. Kan inte bidra. 😉

Det e lugnt. Jag har en vit oxå… 🙂

• oden031

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:06

Var det någon som fick bra vind igår? TT söög efter kl 17 kan jag bara meddela…
    Rambo, är det bra plattvatten i Hjuvik eller?

• hakuna

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:09

/me körde Fisken och hade bra drag i 6.5 speedseglet mellan fram till halv sju, sedan vart byarna svagare och svagare så till sist fick jag simma lite…

Hur var det i Arendal eller var det var?!

• glader

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:17

Jag och Ola G var på Krossholmen (Arendal typ) och körde 7.8. Bra drag hela kvällen fram till kl 20 då det mojnade. Planade i princip 100% av tiden. Väldigt, väldigt fin kväll. Långa fina repor.

• jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:19

Jag körde 7.7 i TT igår, och hade en kalasfin dag! Planade mest hela tiden…

• kris

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:55
    Impact;568706 wrote:
    Jag åker till TT. Den freestylande Österikaren Rossi (Trictionary) kommer att köra där från ca kl 14.00! Ja åsså jag då föståss……

Byigt och platt innanför piren men jösses vad han poppade..
    Skitkul att se, rejäl uppvisning! Fick han ens en vattendroppe i håret? 😀

• johnjrambo

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 15:09
    oden031;569036 wrote:
    Var det någon som fick bra vind igår? TT söög efter kl 17 kan jag bara meddela…
    Rambo, är det bra plattvatten i Hjuvik eller?

Asså sög det så i TT? Skumt..trodde de skulle gå av utav helvette.

Jag körde 4.7 med mega power(4.2 hade vart bättre för mig) lite över en timma innan jobbet..detta var runt 14-15.30 tiden.
    Men jag tyckte det blåste ollon resterande av kvällen/dagen oxå, jobbar i gbghamn o kunde inte hålla mig från att åka ner till kajen o glutta..skumt det där med TT?

Till din fråga nu då: platt o platt..snorplatt är det inte, men det är freestyle vänligt platt även i tung 4.7/4.2 vind.
    Grejen är den att detta spot inte är speciellt stort, blir man mer än 10pers där ÄR DET TRÅNGT satan..men sålänge man är runt 4-5 dudes är det helt seglingsbart, ett grymt nödvärns spot för dem lite latare dagarna..eller när man är sugen på intensivt ladd som det blir med tanke på avståndet mellan fast mark.
    Det är alltså inte långt från ena sidan till den andra..så är man ute efter speed är det onödigt att äns åka dit.
    Iofs kan man nog kryssa upp sig en bit o få lite längre/större space att köra på.

Kör dit o kolla vettja!

• johnjrambo

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 15:16
    gammel wrote:
    F.D hemligt spot 🙂 Du är rolig att följa R

HAHA.
    Tar det som en komplimang:grin:

Det finns två anledningar till att jag inte nämt detta ställe tidigare:
    1. det kan bara vara begränsat med surfare där samtidigt så man slipper lacka ur på att någon är ivägen..för det blir trångt, är ett litet spot, 4-5dudes är max.

2. har aldrig behövt köra där själv innan, men just denna dagen var de inte många som skulle köra på förmiddagen, så vad gör man inte..delar med sig för å möjligen få lite seglings sällskap:cool2:

..dessutom kännde jag/tror jag inte att de någonsin kommer bli många som åker dit faktiskt..förut var risken 000,1% att någon dök upp där och nu efter lite mer avancerad mattematik har jag kommit fram till att efter mitt avslöjande av detta spot så har chansen ökat till 10% att någon annan dyker upp..å efter att dessa 10% slått in minskar den snabbt ner till 3% att någon av dem som just åkte dit å minskade dessa 10% till 3% åker dit igen..å det är en procent jag kan leva med:cool2:

• oden031

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 16:08

Ja det vred lite för mycket på Ost för att det skulle bli bra i TT, vet ju av erfarenhet att det blir klart bättre på SSO o närmare syd t.ex…så det var byigt..
    Jo jag har vart nere o kikat vid Hjuviks brygga där nån gång, såg ju helt OK ut! Såg ut som det skulle kunna bli riktigt platt bakom bryggorna där va, så man kan köra sina movez. Låter gött att du fick en bra session iaf:) och vet ju att du har nära till allt på hisingen;-)
    Ja får prova där nästa gång eller dra ut till Öckerö, Intaget, verkar va mer öppet för vind va? eller är det inte lika bra plattvatten där?
    Just nu sitter man o väntar på att CLS-uffe ska bli klar med min Chilli, så man kan ut o rocka allabäääma i beeris sen!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf imån!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.