Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf imorgon???

• Surf imorgon???

Publicerad av the_novice på 25 december, 2005 vid 18:51

Verkar bli bra med vind imorgon på NO med solsken och ca 0 grader i luften, är det ngn som skall ut? Intaget borde funka? 🙂

kelso svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • tdk

Medlem
    25 december, 2005 vid 20:25

Jag lär ge mig ut en sväng.. Men kör hemma i sjön mjörn.. Funkar grymmt (eller så bra västsverige kan bli på NO).. Mne det är bara 5min ifrån mig.. 🙂 Annars sägs ju gottskär funka på NO..

• jester

Medlem
    25 december, 2005 vid 20:29

Vart kör du på mjörn? Gråbo?

• tdk

Medlem
    25 december, 2005 vid 20:34

Jepp. Gråbo.. Eller Hjälsnäsviken om man ska vara exakt.. Man kan liksom gå i på två ställen. Antingen går man i vid båtahmnen som ligger till höger i viken, (vilket som rekomenderas..) Eller så skvätter man i till vänster.. Den enda fördelen med det är att mina föräldrar bor jätte nära, så det är nära till en varm handuk.. 🙂 Men där får man rigga på en grusig cyckelbana, medans båthamnen bjuder på gräsmatta…:) Och med höger å vänster, då tänker jag att man står i gbg och kollar åt norrland.. 😉

• tdk

Medlem
    25 december, 2005 vid 20:36

Fast innsjöar är ju som dom e.. Ibland blåser det ifrån ena hållet och ibland ifrån ett annat håll..:) MEn jag har inte varigt ute i Mjörn på ett par år nu, så det är liksom dags att ge det en chans! Och som sagt.. NO suger ju över allt….

• jester

Medlem
    25 december, 2005 vid 21:30

Är född o uppvuxen vid Mjörn.. närmare bestämt Sjövik, så jag har surfat en hel del på den sjön… Men senast är nog extremt tidigt 90-tal…

• niklas_s

Medlem
    25 december, 2005 vid 22:04

ja kommer hänga i fiskebäck om nån annan också e på, inte fått tag på kelsot än. tror de e svårt å hitta nått bättre kring gbg på nordost ärlit talat. visst man får guppa en bit för å komma runt udden vid badet men bortanför där kommer vinden till riktit riktit bra asså. och när man kommer nära berget blir de platt å gytt. its gonna rokkk

• the_novice

Medlem
    25 december, 2005 vid 22:35

Det var jäkligt byigt i björlanda igår och det känns ju inte riktigt som att det är rätt årstid för att köra i frånlandsvind…
    Funkar kläggviken i Fiskebäck på NO?
    Det kan kanske vara ngt, annars tror jag intaget funkar bra på NO (har mest kört där på ren ostlig förut), vinden kommer ju åt mycket bättre där och det blir ju onshore också…

• ola_p

Medlem
    26 december, 2005 vid 00:31

OM jag är i form för att surfa imorgon, kommer ljungskile gå av… :cool2:

• tdk

Medlem
    26 december, 2005 vid 00:35
    Jester wrote:
    Är född o uppvuxen vid Mjörn.. närmare bestämt Sjövik, så jag har surfat en hel del på den sjön… Men senast är nog extremt tidigt 90-tal…Hehe. Då vet du vad det handlar om. Jag har liksom tagit mina första Vsurflektioner i mjörn…:) Men det står ju en del om snö och skit i prognosen nu, så jag får se hur det ser ut i morgon när jag vaknar!! 😀
  • the_novice

Medlem
    26 december, 2005 vid 09:51

Visst ligger det lite snö men det börjar ju blåsa rätt bra nu…
    Drar nog till björlanda om ingen annan hänger på ut till öarna?

• ola_p

Medlem
    26 december, 2005 vid 10:40

Här blåser det 5.7 och snöar… ligger en hel del issörja i strandkanten och är nån kallgrad… Lite svårt att bestämma mig för om det är värt det eller inte… får se om det ökar lite…

• the_novice

Medlem
    26 december, 2005 vid 10:46

Ja man behöver ju komma ut på öarna för att få bra med vind när det ligger på den riktningen, södra grötö har 16m/s just nu!

Drar en sväng till björlanda nu, blåser för dåligt där så får man väl dra ut till intaget…

• the_novice

Medlem
    26 december, 2005 vid 15:36

Lite väl byigt och kallt (blev is på seglet) men blåste gjorde det iaf, toppade 30.4 knop på hypern med 5.3…

• tdk

Medlem
    26 december, 2005 vid 16:32

Men du fick kört då iaf.. Själv fegade man och stannade inne i den goa värmen…

• Knatte

Gäst
    26 december, 2005 vid 16:57
    The_Novice wrote:
    Lite väl byigt och kallt (blev is på seglet) men blåste gjorde det iaf, toppade 30.4 knop på hypern med 5.3…

Vart det inte svinkallt idag?? Höll på frysa ihjäl på väg till affären bara:frown:
    Gott med 30+ på hypern:tongue:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf imorgon???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.