Senaste nytt › Forums › Surf imorgon norr om göteborg
-
Surf imorgon norr om göteborg
Publicerad av strom på 26 september, 2003 vid 18:23Vad tror ni om morgondagen (lördag)? Är det värt att gå upp tidigt och satsa på att det skall gå att surfa?
adde svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Ser ut att kunna bli ok längs kusten, dock inte svintidigt direkt… får se om vi kommer iväg, vad funkar på nnv-n?
-
Det är väl tidigt det ser bra ut?
Nån som varit i Tjuvkil? när funkar det? Går man i längst ut på huvet eller längre in mot Lökeberg?//Lars
-
jo, det ser avtagande ut, i vilketfall som helst så blåser det nu. jag seglar nog här hemma i viken iaf… Fila på 360 å försöka sätta en vulcan…
-
Vad körde du för segel?
Vi körde underriggade 5.0-6.1 vid 8-tiden. -
Vinden kom väl vid lunchtid?
Körde 4.4 i apelviken, men det var väldigt byigt. -
Jag fick en stund med 6.3, det var byigt, lite lite, till överriggat… seglingen gick skit och det vart svinkallt… Brr… Satte en av 15 360 å lyckades knappt få något vulcanförsök till stånd, det enda som funka var duckgipparna… Jaja, hoppas på lite varmare vind nästa gång…
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst27 september, 2003 vid 19:09Körde i Beerlanda med 6.0 o bytte ner till 5.25
Förutom en fet dag med många surfers,gjorde jag record i kroppssläp -
Körde i björlanda.. började med 5,0 men riggade upp till 5,7… Funkade kanon… tyckte inte att det var så farligt byigt… (för att vara björlanda) tyckte det va ganska bra tryck hela tiden… o det bästa var ju att gipparna börjar sitta ganska bra… Men händerna är ju inte som dom va en gång i tiden… Många blåsor blir det efter 5 timmar på vattnet…
-
Lördags morgon blåste det PUNG i Strömstad, från tidig morgon till en bit efter lunch. Gissningsvis 4.7. Typisk dag att boka in Segelbåtsmastavtagningochsommarstugestängning på…
/adde (fick i alla fall ett par timmar på fredagen)
Logga in för att svara.