Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Surf norr om Göteborg fredag em och kväll!
-
Surf norr om Göteborg fredag em och kväll!
Publicerad av alohasurfer på 12 maj, 2011 vid 17:22Nån som är på?!! Äntligen vind!!! 😀
kneepad svarade 13 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Getskär låter gott. Jag är ledig så jag kan närsom. Har fått sammanlagt 15 minuter på vattnet sen Januari så gärna när det börjar. 0739-282622. Bor på norra hissssingen.
-
johnk;655116 wrote:Getskär låter gott. Jag är ledig så jag kan närsom. Har fått sammanlagt 15 minuter på vattnet sen Januari så gärna när det börjar. 0739-282622. Bor på norra hissssingen.
trodde du var i usa!
-
Gott att ni ska ut grabbar! Det vrider om till raka västliga på eftermiddag och kväll så vi tänkte köra Aröd från typ kl 15 och hela kvällen!
-
Tja, är grymt sugen på att haka på någon då jag inte har bil idag. Ger självklart soppapeng. Bor i surtetrakterna så vore chill om någon har vägarna förbi? Hör av er på 0705312385 isåfall.
-
Tja, har svårt att bestämma mig vart man skall åka. Funderar på just Aröd. Jag och en polare dyker nog upp efter lunch.
-
Aröd, är det bra på rak västligt? Blockerar inte Lövön inloppet och gör det byigt? Ödsmålskile till söder ser väl bättre ut, åtminstone på kartan.
-
Var i Aröd ligger spotten? Finns det spotinfo någonstans? En bra vindmätare i trakten?
DMI har skrivit ner prognosen sen jag kollade igår natt 🙁
-
Aröd funkar på ren väst och även på SV och lite NV. Lövön är LÅG i sin norra del och påverkar inte. Från E6 är det avfart Kode och vid Statoil rakt västerut över järnvägen. Solberga kyrka syns lång väg. Vid kyrkan tar man höger och förbi skolan. Vänster vid skylt där det markeras mot badplats. Tror det är skylt om golfklubb oxå för det passerar man på den slingriga vägen fram till Vadholmen. Bra P och ett par steg till riggning.
Hoppas Aröd blir välbesökt för jag har (del i) sommarstuga på södra delen av viken. Ser ni någon som står och pumpar på “andra sidan” så kan ni ju “komma förbi”….
-fast idag blev jag fast i Uddevalla.Hoppas vara på plats OFTA från midsommar och framåt. Lägg in mitt nr:
07 sex 84 noll 6803
som typ “kite Aröd” så ger jag vindstatus m.mViken söder om vid Rörtången är sämre av flera skäl – dåligt med P. När jag rekade så släppte jag det-tror det var fågelskydd+naturreservat å sånt.
Fair winds!
Logga in för att svara.