Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf på fredag, Stockholm?
-
Surf på fredag, Stockholm?
Publicerad av anonym-anvandare på 10 november, 2004 vid 23:16Ser bra ut vindmässigt och temperaturmässigt inför fredagen i Stockholm. SV 13-17 m/s och 10-11 grader. Björkvik borde funka kanon! Dock är det risk för regn.
Nå’n som ska ut?
Irie Man
tabi svarade 20 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag ska ut, fast har inte bestämt mig för var. Björkvik är definitivt ett bra alternativ. Regn är bara jobbigt när man har tygkläder på sig…
-
Jag funderar på att dra till Torö, kärringviken för en värdig sesongsavslutning innan tempen går ner till 4 grader på lördag. I och för sig så blir det ju sol på lördag så det kanske funkar då också.
-
Skulle vara kul med Torö, är så långt dit bara så jag vet inte om jag hinner. Blir nog Björkvik för min del. Hoppas det inte blir så mycket regn, blir så byigt då.
Irie Man
-
Är det någon som har kört nyligen? Hur kallt är det egentligen? Jag körde för 2 veckor sedan i torrdräkt,huva,skor,handskar och en tunn sommardräkt som underställ. Det var OK (i 2+2 timmar), men handskar var definitivt ett måste. Då blåste det nog 8-10 m/s och 8 grader i luften. Man blir kanske lite mer nerkyld om det blåser 15m/s. Det var i alla fall helt OK för 2 veckor sedan i skälåker. Färskare temperaturrapporter mottages tacksamt, jag funderar på att köra imorgon.
-
Surfade för tre veckor se’n i Björkvik med våtdräkt (4/3) med diverse hål i, short john och lycra t-shirt under. Högskaftade boots och huva, dock inga handskar. Men det funkade bra. Funderar på att prova diskhandskar igen imorgon, men ibland får man ju kramp direkt!
Irie Man
-
Jag och Semivaken drar till Torö stenstrand imorgon. Jag seglade på Väddö i lördags (nordlig kall vind) och det var kallt om fingertopparna i början men sen släppte allt och det var inga problem. Nu när de SV vindarna kommer blir det ju fint fint. Fatta vilken vågor det kommer bli, jag ska ta lite bilder för er kontorsfolk
-
Fett sugen att dra ner till torö jag med, men jag får se.
Det blir nog björkvik istället.
Det lockar ju med torö men har nog inte riktigt råd med det, va tvungen att lämna in bussen, 2000 spänn gick det på för ett litet elfel!
Lite sugen på att inviga inredningen ifs… Äh, vi får se, troligen blir det bara Björkvik.
Logga in för att svara.