Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Surf på Gotland?
-
Surf på Gotland?
Publicerad av anonym-anvandare på 17 juni, 2003 vid 18:05Vet någon hur det är att windsurfa på gotland, skall dit vecka 29-30, funderar att slänga med brädan.
Finns det några ställen att rekomendera?Tack på förhand Mange
mexi_ svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Nu var det förvisso säkert 10 år sedan som jag hade surf-prylarna med mig till Gotland senast, men självklart finns det fina spots på ön.
De flesta håller till på GWS-campingen (eller åtminstone höll till, den kanske inte finns kvar) strax söder om Tofta stand där Göran Göransson byggde och sålde sina berömda custom-brädor i slutet av 80- och början av 90-talet. Tofta bjuder dock inte på några vågor av klass, utan mest choppiga dyningar. Bättre vågor lär det finnas i Sandviken på östkusten, Visby kallbad och längre norrut i Ireviken. Flest vindriktningar för bra vågor lär dock Fårö bjuda på.
Kolla om det inte finns någon svensk vågsurfing-site som listar vågspots på ön annars har ju självklart Petter skrivit om några ställen på sin sida:
http://www.sevenius.com/windsurf/spots/view_spot.ASP?ID=68Kort och gott, glöm inte prylarna hemma!
Benny -
Om du vill ha en sourfmap som jag fått av en kille så lägg ut din mejl så skickar jag den
/wiseguy
-
Tofta är väl helt okej men funkar nästan bara i sydväst. Gnisvärd som ligger någon kilometer från Tofta har bra vågor för det ligger ett rev en bit ut. Just nu är revet för grunt att köra rakt över men om man kör lite åt vänster så e det riktigt bra vågor i.a.f.
Gnisvärd funkar bra i Nordväst o Väst.
Bilden är på revet! -
Tjena Mange!
Visst fan ska du ta med prylarna..V29,30 kanske inte ær dom vindsækraste..
Men vilken riktning det æn blåser så finns det kanon-stællen!
Gløm tofta sødra..(såvida du inte gillar chop) satsa hellre på Gnisværd (norra delen av viken) bra från ssv-nnv.Blåser det so så drar du øver till sandviken helt enkelt værldsklass!! funkar mellan so-sv men BÆST på so.
På ost ær det Ardre som gæller och blir det no ær det Ljugarn (riktigt bra)
Men vill du tæcka så många riktningar som møjligt dra øver till Fårø..nv= Ekeviken, no= Skalasand, sv= Sudersand m.m
Det var ett litet urval av vad Gotland har att erbjuda.
Ska sjælv va dær hela juli, SO LETS PRAY!!!
C/Y Uffe
-
Är det många som är intresserade av att hyra lägenhet nu i JULI?
27 kvm studentlägenhet, eftermiddagssol, 3dje våningen, eget riktigt kök, fräscht. 115 cm säng, 3-sitts soffa och 2 (en liten + en stor) madrasser finns.. 250 m från söderport/muren = centralt.
Vill gärna hyra ut i ca 3 veckor, fr o m augusti/sista veckan i juli upptaget (om inget skambud här )
-
Tjena hitta ett inlägg från dig på Steffo…..du har en surfkarta över Gotland……..Vore grymt tacksam om du kunde maila den till mig….: magnus@fmtrading.se
-
Hm det här var magnus igen som ville ha en surfkarta…skicka den till följande adress istället: slutstycke@hotmail.com
super om du kunde få iväg den
Logga in för att svara.