Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Gotland

• pressfotograf-se

Medlem
    26 juni, 2009 vid 20:36

Idag var första gången jag försökte mig på att fotografera freestyle. Det var skitsvårt att få “fart och känsla” i dessa, klart mycket lättare med hoppbilder 😉

Jag har medvetet inte tagit med serier av bilder då kan man lika gärna filma 🙂

http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/090626%20Grötlingbo/index.html

• donpedro

Medlem
    27 juni, 2009 vid 10:21

Tackar för det grymmt bra jobb!

• musmagneten

Medlem
    29 juni, 2009 vid 07:46

Var kör ni vid Grötlingbo? Är det i Gansviken? Var går ni i?

• Knatte

Gäst
    29 juni, 2009 vid 07:58

Bra bilder du har fått till 😉

• ola_p

Medlem
    29 juni, 2009 vid 08:23
    pressfotograf.se;555633 wrote:
    Idag var första gången jag försökte mig på att fotografera freestyle. Det var skitsvårt att få “fart och känsla” i dessa, klart mycket lättare med hoppbilder 😉

Jag tycker freestyle ofta kan må bra av att man fotar lite högre uppifrån så man kan se hur seglaren rört sig tidigare (spåret i vattnet alltså). Annars blir det nästan svårt att räkna ut vart seglaren faktiskt är påväg.

• irieman

Medlem
    29 juni, 2009 vid 09:07

Det var som fan, mina semestervatten, Gansviken, är på bild, coolt!
    Snart är man där igen!

• fastlandsguten

Medlem
    29 juni, 2009 vid 15:39

Fast man får passa sig för tjurarna 🙂

• pressfotograf-se

Medlem
    29 juni, 2009 vid 18:30

Nej nu är jag sugen på sol, 15m/s höga vågor och men massa duktiga surfare 🙂

• irieman

Medlem
    30 juni, 2009 vid 09:35
    FastlandsGuten;556101 wrote:
    Fast man får passa sig för tjurarna 🙂

Jäpp, vi har dom runt knuten. En gång blev jag faktiskt jagad, skulle bära upp en bräda från stranden som var röd (om det nu har med nå’t att göra :-)), tänkte gå förbi dom som vanligt, brukar aldrig vara nå’ra problem men se’n var det en tjur som började följa efter och så kom det nå’ra till, ledaren fick in en tackling (eller snarare en markering) så att jag höll på att ramla så jag vände och sprang åt andra hållet runt nå’ra hus istället, dom följde efter ett tag men se’n struntade dom i det som tur va’…………

• svenne

Medlem
    30 juni, 2009 vid 13:31
    IrieMan;556207 wrote:
    Jäpp, vi har dom runt knuten. En gång blev jag faktiskt jagad, skulle bära upp en bräda från stranden som var röd (om det nu har med nå’t att göra :-)), tänkte gå förbi dom som vanligt, brukar aldrig vara nå’ra problem men se’n var det en tjur som började följa efter och så kom det nå’ra till, ledaren fick in en tackling (eller snarare en markering) så att jag höll på att ramla så jag vände och sprang åt andra hållet runt nå’ra hus istället, dom följde efter ett tag men se’n struntade dom i det som tur va’…………

Vänta… jag ska känna efter…. ….hmm… En…
    Fanatic Gecko!

PS. Färgen har ingen roll. Kossor är röd/grön-färgblinda. 🙂

• irieman

Medlem
    30 juni, 2009 vid 14:19
    Svenne;556232 wrote:
    Vänta… jag ska känna efter…. ….hmm… En…
    Fanatic Gecko!

PS. Färgen har ingen roll. Kossor är röd/grön-färgblinda. 🙂

Nix, en Fanatic Bee, annars rätt 🙂 Jag skyddade den självklart med mitt liv som insats!

• musmagneten

Medlem
    30 juni, 2009 vid 14:35

Nyfiken på detta smultronställe. Var i viken går man i?

• svenne

Medlem
    30 juni, 2009 vid 22:11
    IrieMan;556240 wrote:
    Nix, en Fanatic Bee, annars rätt 🙂 Jag skyddade den självklart med mitt liv som insats!

Jag kan inte ens namnen på mina egna brädor längre…

• irieman

Medlem
    1 juli, 2009 vid 09:26
    Musmagneten;556242 wrote:
    Nyfiken på detta smultronställe. Var i viken går man i?

Bästa stället är väl nå’t som kallas Klaså, jag bor i viken precis efter så det blir att jag surfar ungefär därifrån. Där brukar en del andra komma med bil också, vet dock inte ifall man får köra ner där om man inte är boende men jag tror det.
    Man åker in en avfart efter badet Herta, där är en grind man får öppna.

• irieman

Medlem
    1 juli, 2009 vid 09:29
    Svenne;556335 wrote:
    Jag kan inte ens namnen på mina egna brädor längre…

Du köper väl inte av dom skumma snubbarna på gatorna i Lissabon? Det är inte jord, det är nå’t helt annat 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Gotland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.