Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf på Gotland
-
Surf på Gotland
Publicerad av pressfotograf-se på 26 juni, 2009 vid 08:23Nu är man på Gotland igen, kameran är med, det blåser och solen skiner, men är det några som ska köra som är värdta att plåta 🙂
Bilder från förra året.
http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/
/Pontus
gifvars svarade 15 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Idag var första gången jag försökte mig på att fotografera freestyle. Det var skitsvårt att få “fart och känsla” i dessa, klart mycket lättare med hoppbilder 😉
Jag har medvetet inte tagit med serier av bilder då kan man lika gärna filma 🙂
http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/090626%20Grötlingbo/index.html
-
Var kör ni vid Grötlingbo? Är det i Gansviken? Var går ni i?
-
Knatte
Gäst29 juni, 2009 vid 07:58Bra bilder du har fått till 😉
-
pressfotograf.se;555633 wrote:Idag var första gången jag försökte mig på att fotografera freestyle. Det var skitsvårt att få “fart och känsla” i dessa, klart mycket lättare med hoppbilder 😉
Jag tycker freestyle ofta kan må bra av att man fotar lite högre uppifrån så man kan se hur seglaren rört sig tidigare (spåret i vattnet alltså). Annars blir det nästan svårt att räkna ut vart seglaren faktiskt är påväg.
-
Det var som fan, mina semestervatten, Gansviken, är på bild, coolt!
Snart är man där igen! -
Nej nu är jag sugen på sol, 15m/s höga vågor och men massa duktiga surfare 🙂
-
FastlandsGuten;556101 wrote:Fast man får passa sig för tjurarna 🙂
Jäpp, vi har dom runt knuten. En gång blev jag faktiskt jagad, skulle bära upp en bräda från stranden som var röd (om det nu har med nå’t att göra :-)), tänkte gå förbi dom som vanligt, brukar aldrig vara nå’ra problem men se’n var det en tjur som började följa efter och så kom det nå’ra till, ledaren fick in en tackling (eller snarare en markering) så att jag höll på att ramla så jag vände och sprang åt andra hållet runt nå’ra hus istället, dom följde efter ett tag men se’n struntade dom i det som tur va’…………
-
IrieMan;556207 wrote:Jäpp, vi har dom runt knuten. En gång blev jag faktiskt jagad, skulle bära upp en bräda från stranden som var röd (om det nu har med nå’t att göra :-)), tänkte gå förbi dom som vanligt, brukar aldrig vara nå’ra problem men se’n var det en tjur som började följa efter och så kom det nå’ra till, ledaren fick in en tackling (eller snarare en markering) så att jag höll på att ramla så jag vände och sprang åt andra hållet runt nå’ra hus istället, dom följde efter ett tag men se’n struntade dom i det som tur va’…………
Vänta… jag ska känna efter…. ….hmm… En…
Fanatic Gecko!PS. Färgen har ingen roll. Kossor är röd/grön-färgblinda. 🙂
-
Svenne;556232 wrote:Vänta… jag ska känna efter…. ….hmm… En…
Fanatic Gecko!PS. Färgen har ingen roll. Kossor är röd/grön-färgblinda. 🙂
Nix, en Fanatic Bee, annars rätt 🙂 Jag skyddade den självklart med mitt liv som insats!
-
IrieMan;556240 wrote:Nix, en Fanatic Bee, annars rätt 🙂 Jag skyddade den självklart med mitt liv som insats!
Jag kan inte ens namnen på mina egna brädor längre…
-
Musmagneten;556242 wrote:Nyfiken på detta smultronställe. Var i viken går man i?
Bästa stället är väl nå’t som kallas Klaså, jag bor i viken precis efter så det blir att jag surfar ungefär därifrån. Där brukar en del andra komma med bil också, vet dock inte ifall man får köra ner där om man inte är boende men jag tror det.
Man åker in en avfart efter badet Herta, där är en grind man får öppna. -
Svenne;556335 wrote:Jag kan inte ens namnen på mina egna brädor längre…
Du köper väl inte av dom skumma snubbarna på gatorna i Lissabon? Det är inte jord, det är nå’t helt annat 😉
Logga in för att svara.