Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på julafton i Stockholm?

• Surf på julafton i Stockholm?

Publicerad av argulander på 20 december, 2006 vid 17:59

Vore en kul grej, prognosen fn ser inte hopplös ut. Kanske missar man Kalle Anka, men något får man ju offra. Någon som går i liknande tankar? Klas

tsss svarade 17 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • henryk

Medlem
    20 december, 2006 vid 18:18

Väst, nordväst brrrr…. för min del blir det ju Lövsta närmast, var hade du tänkt köra?

• argulander

Medlem
    20 december, 2006 vid 18:30

@henryk 355337 wrote:

Väst, nordväst brrrr…. för min del blir det ju Lövsta närmast, var hade du tänkt köra?

Lite tidigt att bestämma ännu men Lövsta är ju ett bra ställe för NV, blir det mer väst finns ju andra alternativ, Sätrastrandsbadet tex ligger ju nära mig, men det krävs att det blåser ordentligt i så fall. Klas

• thomme

Medlem
    20 december, 2006 vid 18:48

Ja kanske surf, men inte Stockholm utan hemma på Ekoln i så fall ( 1 km från julgröt och klappar ).

Thomas

• donpedro

Medlem
    20 december, 2006 vid 19:42

Ekerö funkar ju ypperligt på VNV. Kommer till stockholm över jul får se om jag orkar släpa me mig grejjerna. Ere några andra som är sugna på ekerö isåfall?

• argulander

Medlem
    20 december, 2006 vid 20:10

@donpedro 355349 wrote:

Ekerö funkar ju ypperligt på VNV. Kommer till stockholm över jul får se om jag orkar släpa me mig grejjerna. Ere några andra som är sugna på ekerö isåfall?

Kan absolut tänka mig Ekerö, hittar dock inget vidare. Om VNV kvarstår behöver jag en vägbeskrivning. Klas

• svenne

Medlem
    20 december, 2006 vid 20:52

Skulle tro att Älvnäs bjuder upp till bra surf på Julafton om det nu blir åt NV-hållet. Jag ska se till att stå på bryggan med en termos kaffe! 🙂

–S

• argulander

Medlem
    20 december, 2006 vid 21:08

@Svenne 355356 wrote:

Skulle tro att Älvnäs bjuder upp till bra surf på Julafton om det nu blir åt NV-hållet. Jag ska se till att stå på bryggan med en termos kaffe! 🙂

–S

Älvnäs, ligger det på Värmdö? Låter ju juste med kafffetermos. Klas

• svenne

Medlem
    20 december, 2006 vid 22:35

Ekerö…
    Samma vatten som Närlundabadet, fast lite längre västerut.

• jonasp

Medlem
    21 december, 2006 vid 09:53

det ser ju varmt ut i alla fall. Hur ar vattnet i stockholm nu? kanske ar jag nere en stund pa erstaviken pa sondag.

• cedvar

Medlem
    21 december, 2006 vid 19:59

Jag kan tänka mig lite surf vid Älvnäs om det blir ngn vind!

/// Christer

• argulander

Medlem
    21 december, 2006 vid 21:10

@cedvar 355522 wrote:

Jag kan tänka mig lite surf vid Älvnäs om det blir ngn vind!

/// Christer

Ser ju inte riktigt bra ut tyvärr, NV 3-7 på Mälaren enligt SMHI-båtvädret. Finns det chans att plana med 9,7 så prövar jag nog Älvnäs. Klas

• argulander

Medlem
    22 december, 2006 vid 21:04

Kanske lite issegling i stället, kräver ju mindre vind. Finns is på några småsjöar faktiskt, bla Dammtorpsjön i Nacka mfl. Vore kul att pröva nya Skimbatseglet 5,5 kvadrat. Ska kolla isen i morgon. Klas

• tsss

Medlem
    22 december, 2006 vid 21:41

@argulander 355645 wrote:

Kanske lite issegling i stället, kräver ju mindre vind. Finns is på några småsjöar faktiskt, bla Dammtorpsjön i Nacka mfl. Vore kul att pröva nya Skimbatseglet 5,5 kvadrat. Ska kolla isen i morgon. Klas

hej Klas

Åsa och jag var på Dammtorpssjön i går och åkte skridskor. Isen var hård i ytan, apelsinskalsknottrig, efter en klar natt med temp nära noll. Tyvärr var natten till idag ganska varm i Tyresö så ytan kan ha mjuknat. Morgondagens förhållanden beror på om det är klart eller ej i natt. Tunnt här och där nära stränderna, ganska hyggligt mitt ute på sjön. Söderbysjön är inte bra alls, stora risker. hälsn Tomas

• argulander

Medlem
    23 december, 2006 vid 10:51

@tsss 355647 wrote:

hej Klas

Åsa och jag var på Dammtorpssjön i går och åkte skridskor. Isen var hård i ytan, apelsinskalsknottrig, efter en klar natt med temp nära noll. Tyvärr var natten till idag ganska varm i Tyresö så ytan kan ha mjuknat. Morgondagens förhållanden beror på om det är klart eller ej i natt. Tunnt här och där nära stränderna, ganska hyggligt mitt ute på sjön. Söderbysjön är inte bra alls, stora risker. hälsn Tomas

Tack för info, kollar Långsjön 140 m från mig först, kanske går det att åka på delen närmast mig? Klas

• argulander

Medlem
    23 december, 2006 vid 13:08

@argulander 355664 wrote:

Tack för info, kollar Långsjön 140 m från mig först, kanske går det att åka på delen närmast mig? Klas

Gick faktiskt att åka på Långsjön, delen närmast Segeltorps centrum, 49 mm kärnis med bra yta, kunde åka en ganska rejäl runda. Dock lite tunnt för segling idag, dessutom ingen vind. Större delen av sjön är helt öppen. Blir det klart och lite utstrålning i natt och inte allt för många plusgrader går det nog att skridskosegla på julafton. Roligast vore dock om det blev chans för vindsurf, ser väl tyvärr lite mörkt ut för tillfället (dvs det är ju ingen ide att ge sig ut om det inte finns chans till planing). Klas

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på julafton i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.