Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf på julafton i Stockholm?
-
En kul grej vore ju vindsurfing och skridskosegling på samma dag, dessutom julafton. Lastar nog på 9,7:an och stora brädan och försöker med Lövsta på fm, sen blir det nog Skimbat segling på Långsjön på em. Det är ju nära hem så man kanske hinner med Kalle Anka också. Klas
-
Jag intar Rangsta brygga i morgon om det verkar se bra ut.
-
@Militären 355718 wrote:
Jag intar Rangsta brygga i morgon om det verkar se bra ut.
Kan ändra planerna och köra vid Rangsta, vore ju kul med sällskap förstås. Lägg gärna in ett meddelande om Du bestämmer dig för att åka dit. Klas
-
kollar prognoserna på morgonen runt 10 tiden, kan sedan göra ett inlägg på forumet.. tar med brorsan som ska filma :)..caio
-
4 m/s vid Landsort kl 8.00, riktning 290 grader dvs VNV. Avvaktar och kollar om Långsjöns is växt något under den stjärnklara natten innan det blev varmare nu på morgonen. God jul. Klas
-
@argulander 355751 wrote:
4 m/s vid Landsort kl 8.00, riktning 290 grader dvs VNV. Avvaktar och kollar om Långsjöns is växt något under den stjärnklara natten innan det blev varmare nu på morgonen. God jul. Klas
Långsjön är ok nära stranden 62 mm men bara 48 mm ute på den lite större yta som ligger. För tunnt för att skridskosegla på enligt min uppfattning, vill nog ha minst 60 mm kärnis för segling. Nu är det flera plusgrader, isen lär inte växa, så min planerade kombinerade vindsurfing och skridskoseglingsövning spricker ju tyvärr. Vinden vid Landsort 5 m/s kl 9 och rak NV ser ju inte alltför hoppfullt ut. Klas
-
@Svenne 355377 wrote:
Ekerö…
Samma vatten som Närlundabadet, fast lite längre västerut.Svenne,
Var på Älvnäs bor du? jag är uppvuxen på älvnäsv75. Jag kollar just ut över busviken och det skulle nog funka att plana med stora prylar. Blir nog inget för min del även om det känns som vårväder just nu.
-
Lyckades få en kort repa i 21 knop på Värtan idag!
God Jul!
-
Blev tyvärr ingen vindsurf för mig, tyckte inte det verkade räcka till för mina grejor. Tog en sväng på långfärdsskridskor på Dammtorpssjön i Nacka med mellansonen, mycket fin is lyckades också undvika att bada. God jul. Klas
-
@Finta 355792 wrote:
Lyckades få en kort repa i 21 knop på Värtan idag!
God Jul!
Var gick Du ut? Det borde ju varit lä vid Kråkuddsbadet, Näsa äng där man brukar starta. Klas
-
Blev några repor på Lövstabadet vid 13.30-tiden.
Riggade bukigt och fick mer än tillräckligt med tryck, upptäckte att stropparna var ställda för barfotasegling… hade inte för justeringar utan körde några repor för att sen stressa vidare till kalle anka… men ändå vilket väder på julafton!
Bifogar en liten filmsnutt…
/henryk -
FatPat;355787 wrote:Svenne,
Var på Älvnäs bor du? jag är uppvuxen på älvnäsv75. Jag kollar just ut över busviken och det skulle nog funka att plana med stora prylar. Blir nog inget för min del även om det känns som vårväder just nu.
Jag bor inte där, däremot gör Cedvar-mannen det. Vi går i en bit efter bussvändhållplatsen.
-
skön film…kändes som en varm sommardag :)..det var inte mycket man förknippade med julen.
-
Överste Översittare
Gäst25 december, 2006 vid 12:09@Militären 355859 wrote:
skön film…kändes som en varm sommardag :)..det var inte mycket man förknippade med julen.
Ungefär lika bra som din förra ; ) Som att kolla på tennis, fram och tillbaka.
-
@Överste Översittare 355864 wrote:
Ungefär lika bra som din förra ; ) Som att kolla på tennis, fram och tillbaka.
hehe..härligt med en filmkritiker 🙂 jag ska satsa på en större produktion nu till våren. kan behöva lite feedback, har en film från sommaren du kan få kritisera och då är det konstruktiv kritik som gäller ;). Jag bjuder på en film till du kan få spåtta på: http://ftp.steffo.nu/pp/data/2/land_2006.wmv
enjoy! Översten
Logga in för att svara.