Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Kanal 5 ikväll fredag

• Surf på Kanal 5 ikväll fredag

Publicerad av hakuna på 5 augusti, 2005 vid 06:49

Blue crush (23:00) Kanal 5
    (Blue Crush) Amerikanskt-tyskt romantiskt drama från 2002. Anne Marie har bestämt sig för att en dag vinna Pipe Master, en av världens farligaste, mest aggressiva och mansdominerade surftävlingar. Med hjälp av sina bästa vänner satsar hon allt för att uppfylla sina drömmar, tills hon möter Matt. I rollerna: Kate Bosworth, Matthew Davis, Michelle Rodriguez. Regi: John Stockwell. (Blue Crush) [656679]
    http://www.imdb.com/title/tt0300532/

rasmus_w svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • surfjohan

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 06:50

Har den på dvd, har sett den säkert 6 ggr. Kanonfilm! cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 07:04

“Amerikanskt-tyskt romantiskt drama från 2002” Ha ha ha ha… Har filmen själv såklart, tycker själv att den är ganska kass faktiskt. Men jag ger filmen ändå 5 segel för surfande tjejer wink.gif

/Iceberg

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 07:16

dax å nyktra till,kass är den väl inte iaf,

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 07:23

Kass eller vass, antar att det är upp till tittaren. Jag hadde inte köpt filmen om den handlat om pingis eller basket wink.gif
    /Iceberg

• surfjohan

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 07:32

jag hade köpt den om den handlade om tjejer som spelar fickpingis smile.gif

• larssa

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 10:19

Var ju inte mycket surf direkt, mest en massa trams. Som vanligt när dom skall försöka göra film med surfteama.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 11:01

Jag tycker det är en bra film, visst är den ganska förutsägbar. Men snyggt filmat och rätt okej musik. Jag vet speciellt flera tjejer som inspirerats av den, jag själv tex, men även grannens dotter som en period såg filmen en gång per dag och var helt inne på att börja vågsurfa o ville köpa min minimal. Ville inte sälja den då, utan övertalade henne att bara provköra den. Så hon tog med den ner till stranden (Haga Park!!!). Hon var väl inte fullt så inspirerad när hon kom hem igen smile.gif
    /Emma

• larssa

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 11:26

Kul om den har inspirerat nån. Fast bättre att titta på renodlade surf filmer utan en massa kärlekstrams som är så förutsägbart och tråkigt så man håller på o spy.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 13:32

Jo för oss redan inbitna är det ju klart roligare med renodlade surf-filmer. Men för att alla vanliga dödliga icke surfare ska få upp ögonen för vattenrelaterade sporter så behövs nog lite “kärlekstrams” för att det ska gå hem. /Emma

• larssa

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 13:38

Låt gå för det då wink.gif

• styret

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 14:36

klart det ska vara lite kalrekstrams. garna lite sant som vi killar brukar se som karlek. snyggt filmad, mycket sma trosor och kul rulle tycker jag iallafall.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 16:13

var håller du hus Styret eftersom du inte har åäö??? //(nyfiken/uttråkad) Emma

• hakuna

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 08:22

Det var ju ingen Point Break, men klart sevärd.

Gillar översättningen av “You only like him for his body and nice cut-back!”
    Den blev “…och hans snygga frisyr!”

/Niclas

• styret

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:41

Monaco. just nu ær jag i Køpenhamn. återkommer till vardagen i slutet på veckan. ska upp till tjockholmen ett tag innan.

• rasmus_w

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 23:11

Svar till:

Jo för oss redan inbitna är det ju klart roligare med renodlade surf-filmer. Men för att alla vanliga dödliga icke surfare ska få upp ögonen för vattenrelaterade sporter så behövs nog lite “kärlekstrams” för att det ska gå hem. /Emma

[/ QUOTE ]

Försök få tag på Step into Liquid, t.ex. via Amazon . En renodlad surffilm som i alla fall får mig att sitta och fånle åt alla tokiga sidor av surfing (typ surfa på svall från oljetankers) som folk kommit på. Tror den kan vara utmärkt att visa för icke-surfare. Jag köpte den tillsammans med Riding Giants, som också funkar väldigt bra att visa för icke-surfare, men kanske främst om de är killar.

En sak att tänka på är att om du köper filmerna på DVD så finns de bara till region 1, så man behöver en regionfri spelare för att kunna titta på dem, men spelare som sitter i datorer är i alla fall lätta ätt göra regionfria.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Kanal 5 ikväll fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.