Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › surf vid österlen?
-
Minsann om man inte drog in några timmar surf idag. Maria, stick till Kåseberga imorgon runt 14 så ska du nog hitta lite vågor.
Här har du en länk till vågprognosen för imorgon. klicka runt lite på tiderna och kolla när det ser bäst ut.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/omkbornh.htm
-
Nu i veckan ska de bli fett med waves ner på Österlen 😉
Cirkus +10 m/s
-
Aaa, thanks för tipsen 🙂
Nästan bud på att sjukanmäla sig en dag för att sticka ner!!
hur kallt är det i vattnet på en höft sådär?
-
12-14 grader är det hos oss iaf! däromkring, lite plus lite minus 😉 testa underställ under som jag sa, om det är för kallt, det hjälper!
-
mariapetersson wrote:thanks!!
😀
Jasså fler som va i Hossegor i i år 😉 när?
-
jag var där senare, va i trakterna kring hossegor i början av oktober någongång. skönt ställe men som nybörjare trivdes jag bättre i Hendaye 😉
-
Ahh!
Ligger inte det närmare mot den spanska kusten, om jag inte har helt fel för mig?
var du i San sebastian också? -
nä där var vi aldrig.. men ja det ligger mot spanien, en bit förbi biaritz. Va en hel del spots där omkring som var ganska härliga men hossegor va ju brutalt som inget annat 🙂
-
med andra ord, helt underbart 🙂
vågsurfar du något i sweden?
-
Henke = hades? Hendaye är ett bra ställe att ”gömma” sig på när det smäller på, fast under sommrarna på helgerna invaderas stället av spanjorer, tyvärr. Schysst också hur vågen ändrar karraktär från att vara en peelande longboard på lowtide och en snabb kraftig shortboardvåg på high-tide, även om stenarna framför parkeringen ibland kommer lite väl nära.
-
finns det inte något surflexikon någonstans på nätet, som man som gröngöling kan kolla in?
-
mariapetersson wrote:med andra ord, helt underbart 🙂
vågsurfar du något i sweden?
nä jag köpte bräda nu på resan så tanken är väll att jag ska komma ut nån gång då och då men de är mycket jobb nu och jag har på tok för nära till Habo ljung så de blir alltid vindsurfing där såfort de är vind 😉 själv då? blir de mycke eller?
Logga in för att svara.