-
Surfa en längre tid (+distansstudier)
Jag sitter och planerar min framtid (dvs min höst innan skidsäsongen drar igång) och jag har sökt några tyskakurser på distans och känner att varför ska jag sitta hemma i regniga Sverige och vara deprimerad med min dator när jag väl lika gärna kan vara nånstans där jag kan surfa på fritiden. För jag tänker att nån fritid lär jag väl ha, 100 % plugg behöver väl inte betyda 8 effektiva timmar varje dag, det är ju inte till ingenjör jag ska läsa.. Jag vet inte om jag är naiv men jag tänkte i alla fall undersöka saken om det finns nåt skönt ställe man kan bosätta sig på under en period (sep, okt, kanske nov) och ha tillgång till surf under några timmar per dag samt helg för då ska man ju inte plugga!
Jag har aldrig surfat förut förutom en gång förra hösten i Australien då vi hade en instruktör i några timmar. Jag kommer förmodligen inte ha råd att åka på nåt surfläger men om det finns en lokal surfskola så vore det bra så man kunde ta några lektioner inemellan.
Så det jag letar efter är:
– ett ställe som man gärna spenderar en längre tid på. Jag behöver inte ha mycket fest (gärna ganska lugnt så jag kan koncentrera mig på plugget..) men man vill ju inte vara helt ensam.
– Nånstans där det är hyfsat billigt att leva. Behöver nånstans att bo så antar att bäst vore ett trevligt hostel där man står ut att bo en längre tid, ingen lyx men drägligt liksom och inget partymekka.
– Tillgång (på antingen hostel eller närliggande surfskola), att hyra surfbräda under längre tid till rimligt pris.
– Gärna också att det ligger så man kan göra nån annan kul utflykt en ledig dag, fast det finns det väl på de flesta ställen skulle jag gissa.
– Och eftersom jag inte har nån surferfarenhet lär det ju också va på nåt nybörjarvänligt ställe!Så om nån har nåt tips eller har gjort en liknande resa så dela hemskt gärna med er!! Ps, jag är inte jättesugen på Bali så gärna om ni har något annat.
Logga in för att svara.