Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfa i björlanda i helgen?
-
Surfa i björlanda i helgen?
Publicerad av hstrom på 10 juli, 2003 vid 11:51Tja!
Nån som ska ut till björlanda på lördag? verkar som om det kan bli vind.. förjävligt att man måste jobba till kl 15 bara..
the_novice svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Skall hämta kompisen i Sisjön vid 16:00…å sedan ut till Beerlanda…skall vi ta vägen om majorna??
-
Eventuellt kapar jag morsans bil… annars hör jag av mig!!
Vi ses!
-
om det blåser tillräckligt för att min seglings semester inte kan starta kan du ge dig fan på att jag kommer iaf
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst10 juli, 2003 vid 19:32haha..
Cansla din segling o invänta goa surfvindar istället då!!
Strunta i Beerlanda oxå,häng med till Apel istället då colle-man!!!?
om vinden håller sig stabil o visar sig där nere vill säga, annars blir det nog lite Beerlanda för min del oxå!! -
7-10 sydväst o ökande enligt smhi… e’ det värt att åka ut till björlanda ikväll? jobbar ju till kl 18..
vad säger ni som brukar vara där? funkar sydväst?
-
Vart i askim? Vägbeskrivning?? Hittar inte speciellt bra åt det hållet..
Nån mer som sticker dit ikväll?
-
Gå i vid Marholmen:
http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=170
eller
Hovås kallbad:
http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=192
Jag brukar gå i vid kallbadet och kryssa ut till grunden mitt i viken. Där bygger det lite vågor ibland. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst11 juli, 2003 vid 11:21Det funkar att köra i Beerlanda..men det är massor bättre i Askims viken!
Men e det lugnt o korsa igenom campingen nu då?
Var ett tag sedan jag var där nu..dom stängde ju för camparna den 1:a juni om jag minns rätt?
Men ioförsig om man e först o frågar snällt kanske
Någon som vet mera???? -
har båten i Björla hamnen, som ligger mitt emot. Brukar då använda deras ramp för i och upptag av båten.
Tror att skylten vid bommen säger att bommen är stängd 1 juni till 1 sep eller något liknande.
men kan inte kba viken eller rågelund vara ett alternativ i väst och sydväst?? -
JOHN_J_RAMBO
Gäst11 juli, 2003 vid 11:29Vet inte, har aldrig varit där.
Kanske hade varit kul? (men det e samma stuk som Beerlanda va?/långgrunt o platt?)Annars kan ju Hovås/kallbad verka lockande, har inte varit där heller..Lär ja vara lite mera action där
Någon som skall dit??
Funderar på o vila mig lite tills imorgon, har fått ont i händerna får c! -
Är grymt sugen på att köar idag… vill ju testa nya brädan o seglet… men har ingen bil idag.. o dessutom så sitter man på det förbannade jävla jobbet till halv 7 ikväll…
Men… ska nån ut o surfa efter det o har vägen förbi majorna o får in lite prylar i sin bil så hänger jag gärna på… -
Tror att jag drar till Beerlanda imorgon vid 09:00 tiden ååå sedan blir det rågelund på eftermiddagen.
Kul med lite omväxling -
Japp, jupp, siktar mot askim imorgon. Tre styck som kommer ned. Svart S60 med takräcke, så klart.
-
Både grinden till campingen och den mot Marholmen är stängda men om man ber snällt kan man få komma in på campingen och gå i därifrån (funkar inte alltid, beror på vem man pratar med och charmen kanske…)
Idag skall det väl bli västvindar, vridande mot NV, så Askimsviken är nog inte bra idag, det blir hemskt byigt och inga vågor…
Logga in för att svara.