Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa i Fuerteventura

• Surfa i Fuerteventura

Publicerad av anonym-anvandare på 10 november, 2005 vid 21:43

Jag tänkte fara till fuerteventura och prova på att surfa, vilken årstid är bäst?? Funkar det i Oktober??

Skulle va skitbra om någon svarar på detta!
    Mvh// Lomal

anonym-anvandare svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • danielf

Medlem
    11 november, 2005 vid 07:41

Skall du åka dit om 11mån? Jag var där för fyra år sedan, i slutet av november och då funkade västkusten. Dessvärre missade jag att få tag på en bräda, men det var stora beachbreaks som attan i El Cottilo, liten fiskeby på norra västkusten.

Skaffa dig Stormrider Guide Europe (Backdoor har den hemma) och även Footprint surfing Europe.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2005 vid 10:45

Ja, jag tänkte spara lite pengar under sommaren, vilka ställen skulle du kunna rekomendera??

• danielf

Medlem
    11 november, 2005 vid 10:48

Eftersom jag bara varit där och sett surfet och inte surfat, så vet jag inte mer. frown.gif

Det finns nog en mängd folk som kan Fuerte på sina fem fingrar, en Hallands local tror jag är SwingKid från Varberg, han har bott där under en längre period om jag minns rätt.

Men igen, köp böckerna, Stormrider Guide samt Footprint surfing Europe. Om du är intresserad av surf i Europa, är dessa värt vartenda öre. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2005 vid 15:37

Du skall bo i Corralejo. Surfet finns på norra delen av ön. Det kan bli riktigt stort. El Cotillo är ett beach break som är bra. Annars hyr du en bil och åker från Corralejo till El Cotillo på den gamla vägen. Längs denna vägen finns det hur mycket som helst. Man kan hyra bräda på Fuerte.

J

• biorno

Medlem
    12 november, 2005 vid 16:51

fuerte rocks !

• anonym-anvandare

Medlem
    26 november, 2005 vid 09:03

Vet inte om du redan varit där eller ska dit om ett år…

Fuerte är inte så vidare bra för en nybörjare. Började själv att surfa där och det tog lång tid att lära sig. Enda vettiga Beach Breaket är El Cotillo och ofta är det bara close outs där.Funkar ibland vid Flag BEach på ostkusten, lite söder om Corralejo.

Skulle åka till Lanzarote istället om du är alldeles grön.

Kanarieörna (som resten av Europa) är störst vintertid. Oktober är bra, oftast inte så tokstort och varmt och skönt.

Allra bäst att börja surfa är det sommartid i Sydfrankrike/Norra Spanien, om man ska testa i Europa. Vintertid är Australien grymt bra för en nybörjare.

Är mina personliga åsikter, finns säkert en del som tycker helt annorlunda.

Ha det bra
    //Göran

• geflekalle

Medlem
    28 november, 2005 vid 11:25

Hej, såg att ni hade lite kunskap om fuerte. Nån som vet hur ofta point breaket Los Lobos funkar. Vilket svall som krävs och om det funkar på rak nord, vad kostar färjan från corallejo och hur ofta går den? Hit me. Åker om 2 veckor.
    Tack

Kalle

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2005 vid 20:37

lobos funkar alldrig!!!!-om det funkar kommer locals o bankar skiten ur dig!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2005 vid 11:13

Hehe, kul med locals, nån våg ska man nog kunna lura av dem. Verkar va värt att ta lite stryk om brytet skulle gå av.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2005 vid 19:43

Det heter på Fuerteventura inte i..
    Fuerte är en ö!

• bohm

Medlem
    5 december, 2005 vid 23:21

Svar till:

Hej, såg att ni hade lite kunskap om fuerte. Nån som vet hur ofta point breaket Los Lobos funkar. Vilket svall som krävs och om det funkar på rak nord, vad kostar färjan från corallejo och hur ofta går den? Hit me. Åker om 2 veckor.
    Tack

Kalle

[/ QUOTE ]

http://www.wannasurf.com/spot/Europe/Canary_Islands/Fuerte_Ventura/los_lobos/index.html

• anonym-anvandare

Medlem
    6 december, 2005 vid 00:53

Sov över på ön i sovsäck och boardbag så får du 2h före och 2h efter färjan åkt utan alltför mkt dängskallar i vattnet.

Mycket folk med attityd i vattnet tyvärr..
    Ta med mat och vatten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa i Fuerteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.