Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surfa i naturskyddsområde, någon?

• byguy

Medlem
    9 november, 2008 vid 21:22

Professionell juridisk hjälp behöver vi. Kanske lagar kan förbjuda oss eller förbjuda ett förbud. Oavsett att det ena gången är ornitologer, andra badande etc, så kan vi inte gå i svarsmål vid varje enskilt ärende då det alltid fínns folk som vill ha oss bort. Låt oss skapa en fond för juridisk hjälp. Misstolka nu inte detta som att jag t.ex. tycker att vi kan köra över badande barn eller liknande utan bara att vi behöve veta vilka lagar som kan hjälpa oss och vilka som kan stjälpa oss.

• olle-2

Medlem
    10 november, 2008 vid 07:50

@byGuy 514720 wrote:

Professionell juridisk hjälp behöver vi. Kanske lagar kan förbjuda oss eller förbjuda ett förbud. Oavsett att det ena gången är ornitologer, andra badande etc, så kan vi inte gå i svarsmål vid varje enskilt ärende då det alltid fínns folk som vill ha oss bort. Låt oss skapa en fond för juridisk hjälp. Misstolka nu inte detta som att jag t.ex. tycker att vi kan köra över badande barn eller liknande utan bara att vi behöve veta vilka lagar som kan hjälpa oss och vilka som kan stjälpa oss.

Helt enig!

• brushanen

Medlem
    10 november, 2008 vid 09:11

Mattias Djevulen, du kitade med en jurist, kan du inte höra med honom om han kan ta sig an fallet?

• smaskens

Medlem
    10 november, 2008 vid 15:20

Jag trodde mest förbudet beror på att ornitologerna inte vill bli distraherade av gummilklädda farbröder, när de studerar strandpiparens parningsdans.
    Men det är ju bra konstigt för när det blåser 15m/s sitter nog hemma och
    äter bullar och dricker saft och strandpiparna har flygit söderut.

Förövrigt så är en kitebräda att likna vid en båt och i sjökorten är strandskydden (fågelskyddsområden och liknande) utmärkta. Man kan alltså få böter.

Jag tror sunt förnuft gäller. Det finns alltid ett gäng med gnällspikar som skickar in insändare och är arga när någon annan verkar ha kul.

Troligtvis är kiterare farligare för badande och sig själva en för fåglarna.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

31 av 34 svar november 2008
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA