Senaste nytt Forums Vågsurfing SURFA PÅ GOTLAND / TORÖ ? ? ?

• SURFA PÅ GOTLAND / TORÖ ? ? ?

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2004 vid 09:45

Hallå!
    Jag är en tjej på 16 jordsnurr som är VÄÄÄÄLDIGT intresserad
    av att lära mig VÅGSURFA. Jag har aldrig testat men jag ska till Gotland i Augusti och jag undrar om man kan surfa på
    TORÖ??? Jag har hört en del om det där stället, men jag vet inte säkert…

Kan man surfa på FÅRÖ , TOFTA eller i KNEIPPBYN??? confused.gif

Själv bor jag i västra Skåne och här finns det ju knappast några surfingställen! frown.gif

Är JÄTTETACKSAM för svar!

//Kramar Victoria – Bjärred

anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • stoney77

Medlem
    12 juli, 2004 vid 10:05

Svar till:

Själv bor jag i västra Skåne och här finns det ju knappast några surfingställen! frown.gif

[/ QUOTE ]

Skojar du eller? Finns ju hur många superspots som helst i skåne. På västsidan har du ju tex mölle och skäret och på östsidan, vik, ja hela österlen och på syd kåseberga. Släpp sargen…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2004 vid 10:54

Okej, men kan man hyra bräda där då???

För jag äger ju ingen…

• stoney77

Medlem
    13 juli, 2004 vid 10:40

Köp en begagnad, hör dig för på http://www.kallsupen.com eller kolla under säljes här. Annars kan du köpa en ny NSP på http://www.surfersparadise.nu i varberg. Det är bra och tåliga nybörjarbrädor men funkar även när du blir lite vassare. Kolla på den som heter Betty, skulle nog funka fint för dig. Lycka till. Är nog dåligt överlag med hyrställen i Sverige eftersom det beror så mycket på vindarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:05

Men om jag skulle vara urkass på att srfa då?
    . . . och vill lägga av efter min vecka på Gitland (?)…

Är det då inte “bortkastade pengar” tror du???

Asså,,, jag vill JÄTTEGÄRNA surfa,,, men OM jag inte skulle gill det. confused.gif vem vet…

Jag WINDSURFAR själv, men äger ingen bräda. (http://www.lbws.com) -:LOMMABUKTENS WINDSURFINGSÄLLSKAP:-

Är det stor skillnad på Windsurfing och Vågsurfing förresten??? smirk.gif

• patrikol

Medlem
    15 juli, 2004 vid 06:16

Det är väldigt stor skillnad på vågsurfing och vindsurfing ja.Vågsurfing= surfing, vindsurfing= Segling inte direkt samma sak. Sedan är ju Sverige inte det bästa stället direkt om man vill lära sig om om man nu inte bor precis vid ett surf ställe och kan se om det är dugliga nybörjar vågor just idag.
    Det är enda anledningen till att jag började med kite istället!
    Brädan kan du köpa utan problem vill du sen sälja den efter en vecka så är det inga problem folk annonserar efter nybörjarbrädor här hela tiden du kanske till och med får mer än vad du gav för den ju.

• stoney77

Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:16

Antagligen (om du inte bär på några Kelly Slater-gener) så kommer du vara urkass på vågsurfing efter din vecka på Gotland. Är inte ens säkert att det är några vågor under din vecka på Gotland. Har du inte tålamod att öva i mer än en vecka ska du nog leta upp en annan hobby. Satsa annars på att åka en vecka till Lanzarote eller Portugal och gå en surfskola. Då får du ju låna utrustning och du kan skita i det om du inte gillade det…

• ubbis

Medlem
    15 juli, 2004 vid 13:14

Ingen verkar ju ha nämt det så jag gör det, torö ligger i stockholm och är stockholms kändaste surfspot, enda anledningen att det är så känt är för att stockholm har så få surfspots.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juli, 2004 vid 16:10

Ok, tack så mycke för alla svaren! cool.gif

Nu får vi bara se vad jag hittar på. . . wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing SURFA PÅ GOTLAND / TORÖ ? ? ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.