Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfa på Kos
-
Surfa på Kos
Publicerad av anonym-anvandare på 26 juni, 2001 vid 12:36Är det någon som vet om man kan surfa på Kos? Finns det uthyrning mm?
/freanonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Jag var där nu i början av juni. Surfar gör man i Kamaribukten på sydvästra sidan av ön. Där finns 3-4 surfcenter utefter stranden med Bic, F2 och NP-prylar. Där jag hyrde kostade det 15500 pengar för en hel dag med 2001 års F2 och NP. Under dom två veckor jag var där blåste det ganska ofta men tyvärr nordlig vind hela tiden vilket gav rak frånlandsvind i Kamari så det blev bara en dag som jag hyrde prylar. Ganska roligt ändå men det är nog bra mycket bättre vid sydlig till västlig vind (som ändå är den vanligaste vindriktningen). På västsidan av ön lär det tydligen gå ganska bra vågor men där finns det ingen uthyrning. Tilläggas kan att jag inte var på Kos för att surfa utan för att partaja med polarna.
-
Det måste väl ändå vara Kefalos du snackar om.
Där blåser det alltid offshore, det är det som är menengen liksom.
Det är altså slalomsegling som gäller framförallt i juli och augusti då blåser det riktigt bra.Det roligaste stället är dock på andra sidan ön där det blir lite skvalp, men då bör man ha med sig egna prylar.
Åk från staden “KOS” Upp längs kusten så kommer du till en strand som jag inte kommer ihåg vad den heter men det blåser
riktigt bra, side/onshore på sommaren och det finns massor av kul chop att laja i 0 – 1,5m. Och det är definitivt inte crowded.Rock on
/R -
Surfspotet heter Kamari men ligger inte långt ifrån Kefalos. Och nej, det är inte meningen att det ska blåsa frånlandsvind. Killen på surfcentret bad mer eller mindre om ursäkt för den sånkiga vindrikningen när jag var där.
-
Jag var i ca 1 mil från cos-stad vid en strand som heter tingaki eller något sånt, Där fanns det brädor att hyra.
/mikael
Logga in för att svara.