Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa på stora insjöar

• Surfa på stora insjöar

Publicerad av pdahlstrom på 10 september, 2010 vid 20:48

Jag är sugen på att testa att vågsurfa eller SUP-surfa på vågor. Problemet är att jag bor i Örebro långt ifrån kusten men ganska nära Vänern eller Vättern som ju ibland har hyfsat stora vågor. Jag har hört att ibland kan man surfa åtminstone i Vänern. Är det någon som vet om det är någon ide’ att försöka sig på att surfa i dessa sjöar och i så fall vilken typ av brädor passar då bäst för att det ska fungera så bra som möjligt ?

pdahlstrom svarade 14 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bammerwee

Medlem
    20 september, 2010 vid 17:30

SUP funkar troligen på de nämnda ställena samt Hjälmaren. Kan ju vara platt då.
    Vågsurf funkar i Vättern kolla med Jönköpingscrewet Lonka om tips.

• pdahlstrom

Medlem
    13 november, 2010 vid 22:52

tack för tipset. Det verkar vara långa brädor som gäller

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa på stora insjöar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.