Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport surfa + prata engelska + jobba = VAR???

• surfa + prata engelska + jobba = VAR???

Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2004 vid 12:13

Ja, är det någon som har erfarenhet/kontakter om vart man kan åka för att få surfa och fräscha upp sin engelska. Kan tänka mig å jobba med i princip vad som helst, men gärna hotell eller liknande…surfuthyrning vore ju inte heller fel…

Inte så sugen på Australien, funkar Malta? Karibien verkar väl vara rätt bra va?

TACKSAM för alla tips!

herodude svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2004 vid 10:22

Jobba på surfuthyrning och surfa är nog en ekvation som inte går ihop.. ett tips bara

• apelbapel

Medlem
    2 september, 2004 vid 11:06

?
    Jag tycker att det verkar vara rejält med timmar på vattnet på dom flesta uthyrn. jag varit på iallafall.
    Allt från instruktioner, timmen runt stängning och efter, etc.
    Är det inte det som är grejen liksom, surfuthyrningen e ju inte precis kontoret!

Dessutom tror jag dom blir bortskämda och helst drar ut i bästa förhållanden, (ägarn sen 20 år, eller säsongarna för den delen kanske inte har samma drive att kasta sig ut som surfturisten som är där 1-2 veckor.)
    cool.gif

• wiseguy

Medlem
    13 september, 2004 vid 08:57

Har du hittat på din signatur själv eller snott den från tysken i el yaque? Iaf så de som jobbade i uthyrningarna där nere fick inte surfa så mycket, jobb varje dag och ju mer det blåste desto mindre ”fri tid”

• apelbapel

Medlem
    13 september, 2004 vid 09:13

synd!!!

grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 2004 vid 21:20

Tjena!!!
    Sitter just nu skitforkyld framfor en dator pa Maui. Och det ar hit du vill aka. Sjalv jobbar jag inte men det ar manga som gor det och det verkar inte vara sa svart att fa jobb. Sa Maui ar att rekomendera om du ska surfa sa kommer du trivas. Sammla ihop lite pengar till en biltett samt en del fickpengar. Sen ar det bara att aka.

Jocke

• styret

Medlem
    16 september, 2004 vid 19:26

är dom inte hårda med arbetsvisum och såna grejer där?

• tabi

Medlem
    16 september, 2004 vid 19:42

Jo jag har hört det med….
    Men man får väl stanna typ 3 mån när man väl e inne va? vet inte om det ingår arbetsvisum då…?

Hack i häl, styret! cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2004 vid 22:35

Jo man behover nog nagot sadant jag vet inte om det ar svart att fa.

jocke

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2004 vid 00:20

Vad gäller Maui och USA i övrigt så får du inte arbetsvisum. Det är sjukt jävla svårt och i regel måste ett företag i USA ”sponsra” dig, dvs anställa dig (vilket oxå är svårt för att företaget måste oftast sökt efter en peron i USA med samma kvalifikationer som du utan att ha lyckats. Visst finns det folk som lyckats ändå, men ska du åka till Maui en period och söka arbetstillstånd så räkna med fetavslag. Förresten är processen att söka så seg så…glöm det helt enkelt.
    Men visst finns det jobb, som apel…nånting skrev. Själv skrapade jag bort färg på hus och flyttade lite möbler, badkar etc för nån större garage-sale-ungefär uppe i Makawao tror jag det var. Gav lite xtra bucks, men var fan inte värt det egentligen. Jobba ihop ordentligt med pengar innan du drar. Torskar du, dvs blir ertappad att arbeta illegalt, så kan du få svårigheter, i värsta fall aldrig mer komma in i USA igen. (hårdare med visum överhuvudtaget har jag hört sedan 9/11) Och visst vill man ha möjlighet att åka tillbaka till Maui!
    Maui no ka oi. Maui the best.

Ha det.
    /David
    – som inte går till sängs en dag utan att ha längtat tebax…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 19:22

cabarete, åka bara, lycka till

• herodude

Medlem
    7 november, 2004 vid 21:33

men asso för att komma in i USA utan retur biljett, hur gör man det då?????tror de tär lite suspekt utan arbetstillstånd lr nåt
    :S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport surfa + prata engelska + jobba = VAR???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.