Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfare i skåne

• surfare i skåne

Publicerad av peter_g på 15 april, 2004 vid 20:33

Tja alla skåningar!!

Jag har börjat plugga nere i Lund, och nu rycker det mer i surftarmen än någonsin förr. Kom ner från stockholm för några dagar sedan med min nyköpta surfmobil (volvo 245). Tänkte dra ut å surfa så fort det börjar blåsa, skulle vara trevligt med lita sällskap, känner för tillfället ingen surfare här nere, så om det är nån som vill haka på å ge mig lite tips på var man ska surfa i vilka vindriktningar osv så vore det super schysst. Klagshamn på måndag kanske?? Ostligt skapar väl trevlig sjöbris där?

Ses på vattnet/
    Peter

peter_g svarade 21 år sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • naish

Medlem
    15 april, 2004 vid 21:09

Tjena!
    Det finns många olika bra spots här nere.Bor själv nere i Ljunghusen om du vet var det är?Jag tycker själv att Höllviken är väldigt bra vid västlig vind,om du vill ha vågor ska du dra till Skanörshamn(funkar oxå bra vid västlig)Något som är väldigt bra här nere är att hur den än blåser finns det alltid någonstans att surfa smirk.gifHade själv tänkt surfa på Söndag,ser bra ut cool.gif! /Philip

• peter_g

Medlem
    15 april, 2004 vid 21:28

Tja Philip, tack för hjälpen.

Ska på en jävla bal på söndag men annars hade det varit nice å dra ut. Men men, enligt smhi ser det ut att bli 6-9 m/sek ostligt under måndag. Vad tycker du man ska dra då?

Surfs up!!!

• frippe-s

Medlem
    15 april, 2004 vid 21:42

Välkommen till skåne!

Klagshamn känns rätt på måndag som det ser ut nu iaf, brukar bli bra bris där vid ost-sydost. Det gäller dock att passa sig för grunden; när det blåst ostliga vindar ett tag är vattenståndet ofta väldigt lågt.

/Fredrik

• peter_g

Medlem
    15 april, 2004 vid 22:12

Tack Fredrik!

Då blir det premiär på måndag då, klagshamn låter bra. Är det nån som vill haka så ring. Jag bor nära botaniska trädgårn i Lund, där min fin fina volvo också står.

sooft/
    Peter
    0708742437

• aerial-arnie

Medlem
    16 april, 2004 vid 07:23

hej,

jag var igår i klagshamn, det blåste 7-8m/s perfekt för 6.6!! idag igen!!
    kolla på http://www.bodydrag.com/mx2705/index.php?page=20 för att få en bra idee om vart man kan surfa med vilka vindar i skåne!

aloha

• skywalker

Medlem
    16 april, 2004 vid 14:15

Man är ledig på måndag..kanske skulle hänga med. Ännu inte avverkat premiären frown.gif

• wsurfer

Medlem
    16 april, 2004 vid 16:34

Till alla er som tvivlar på Klagshamns mytomspunna bris, kolla bifogad bild.
    Synd att inte grundvinden var lite starkare.
    /Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 15:13

Vet nån hur det är med brädplats i lomma.. hur e det med transporter dit från lund och hur e surfet i lomma? bor i lund och saknar bil

• peter_g

Medlem
    26 april, 2004 vid 16:08

Vad jag vet så finns det mycket bättre spots nära lund än Lomma, tex haboljung, men saknar du bil så är det ju ett litet problem. Gå in på http://www.lbws.com så får du numret dit du kan ringa för att ställa dig i kö till surfplats. Jag har bil om du behöver skjuts till surfet nån gång. Jag ska nog dra till klagshamn imorgon

Aloha
    Peter
    0708742437

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfare i skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.