Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Surfas det något i Sverige?
-
Surfas det något i Sverige?
Publicerad av patrikol på 24 april, 2004 vid 19:19Surfas det något i Sverige? Hör aldrig om någon som varit ute inga vågor eller inga vågsurfare på Steffo?
anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Svar till:
Surfas det något i Sverige? Hör aldrig om någon som varit ute inga vågor eller inga vågsurfare på Steffo?
[/ QUOTE ]
Hej här oxå! klart det vågsurfas i sverige i skåne mölle och skäret bla.//Mvh Bengt N
p.s jag tror att surfersparadises NSP brädor är toppen ( de större) själv har jag en gammal Bic med 3 fenor blir inte lika beroende av vågen då, för fart d.s -
Tack Bengt dig kan man lita på Tänkt mer på att man aldrig ser någon här på Steffo diskutera om att det är vågor på gång eller vi ses till helgen.
-
Ska meddela dig när det är vågor på g i mölle, jag lovar! Mvh bengt
-
P.s Man kan väl oxå som svar på din fråga säga att behovet av att ventilera inte är lika stort, äldre sport+ mer sluten! D.s
-
Ja fast jag trodde att dom där vi vill vara för oss själva stör oss inte syndromen från 70 talet hade försvunnit med åren! Men visst är man bara en av dom få utvalda så är det ju bra.
-
Du kan ju skicka ett privat meddelande Bengt så blir det lita hemligt liksom! Skämt åsido har alltid varit min favoritsport sedan Mark Richards tid på 70 talet skulle bara vara kul att kolla någon gång, lugn jag skall bara titta inte vara ivägen för er surfare i vattnet.
-
Nä dom som surfar mycket ser nog helst att nybörjarna hittar ut i vattnet själva. Och man är faktist bara ovälkommen om man som nybörjare ligger ivägen (läs surfar på en plats över sin nivå)
Vi har inte så ofta vågor i Sverige och lägger du sen till att ställena som faktist funkar inte heller är så många så är det kanske inte heller så konstigt att man inte går ut och basunerar ut till “varje man och hans penis”
Surfingen skiljer sig från kite och vindsurf i att ställena blir fulla väldigt fort och det blir inte roligare ju fler man är i vattnet.
En del seglare fattar inte detta utan lägger kanske ut surfställen hej vilt med resultat att en del snear till!Själv tror jag surfingen växer i Sverige, förhoppningsvis någorlunda långsamt.
Fast när det blir kallt kommer det nog fortfarande att vara relativt tomt tack o lov.
Kallsupens forum gäller inte detta! Här kan du inte läsa mycket vettigt om vågsurf i Sverige…Hade
-
Nej då var det som jag misstänkte. Bor tyvärr helt fel våra vågor kommer ibland upp till flera cm men det är ju i minsta laget. Men helt klart den coolaste sporten i världen. Snacka om att använda naturens krafter. Ha det gött ni lyckans ostar som bor där vågorna finns, kommer att flytta till något coolt vågställe när man inte behöver jobba mer. I allafall i drömmarnas värld.
-
Skanör kan funka med longboard på höst och vårstormar, måste hellst hålla på några dagar//Mvh bengt
Logga in för att svara.