Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbilder m kaxig bakgrund *funderingar*

• Surfbilder m kaxig bakgrund *funderingar*

Publicerad av zehlertz på 6 september, 2004 vid 14:04

Satt o snackade m gubbarna som har ”www.powerphoto.nu”
    Tyvärr har dom haft fullt upp hela sommaren m o plåta massa annat (flygfoton, streetrace, mm mm).
    Men eftersom en av dom själv surfar så e dom inte nöjda förän dom har fått några riktigt bra o kaxiga surfbilder på sidan. (Dom som ligger där nu e ganska lama…från beerlanda förra året).

Nu har dom lagt upp bilder m bla läppstiftet i bakgrunden…. o grejen e den att;

Dom två vill plåta m 400m objektiv, (förmodligen en gubbe från var sida), plåta surf m jusst läppstiftet o ostindiefararen i bakgrunden.

En hösteftermiddag så ligger solen helt perfekt för att plåta från bananpiren.

Vet att d e hyffsat olagligt att surfa inne i hamnen…men har nån förslag på hur en sån här grej skulle kunna genomföras? (utan att man riskerar kåken).

OM man i förväg kollar ut riggplats o ställe att gå i på… samlar ihop 5-6gubbar, går i samtidigt o sen laddar satan. (På lite SV bygger d lite chop ända in i hamnen)

Om vi bara kör 30-40min max en timme…så hinner dom bränna av kanske 10-15 rullar….o kanske hinner vi även undan från snuten….va tror ni?

Jag kan lova er att d skulle bli helt RÅA bilder!…(dom kan nu förstora bilder upp till 2,5m (eftersom dom inte kör digitalt blir bilderna grymt bra)

kommentarer?!

inge svarade 20 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • hstrom

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:19

Tja mannen!

Det låter som en cool grej! Undrar om man vågar fråga om tillstånd… Fast får man inte tillstånd till det så kommer dom väl hålla koll som faan…
    Såg 2 snubbar som hoppade basejump från eriksbergskranen i veckan… inte heller helt lagligt skulle jag tro… Fast det går ju lite fortare o plocka ihop sånna prylar…

/Jonas

• tdk

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:23

Hehe Cool ide´!!! Hade jag bara tyckt mig vara tillräkligt grym för att vara på sånna bilder, hade inte jag bangat!

• styret

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:29

vadå vad kan ni får för straff? max någon böter och den kan väl knappast bli speciellt stor. bara hävda att ni inte visste att det var förbjudet…
    det går att komma undan med mycket om man bara spelar dum och är samarbetsvillig när snuten kommer. typ säj att ni självklart förstår och genast ska gå och att ni inte visst att det var förbjudet, när nån kommer och säjer till er. be om ursäkt.

försök låna en liten lastbil som ni kan ha alla grejer riggade och klara i.

• zehlertz

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:31

jo d kan ju funka också…

alla ni som kan lopa o spocka mm…eller andra kaxiga trick… e ni sugna?

• zehlertz

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:36

bilder som reklambyråer mm vill ha i kampanjer hyrs av ägaren till fotot…

m riktigt bra bilder o lite tur så kanske nån nappar på bilderna…för läppstiftet e ju lite av ett märke för GBG…o specielt ostindiefararen som ligger precis där nu…

• apelbapel

Medlem
    6 september, 2004 vid 14:46

Kolla tillstånd till senare datum, ifall det blir nej, då är dom ju inte beredda.
    (om det e OK, så bara flytta datum)

• zehlertz

Medlem
    6 september, 2004 vid 15:16

ja d e smart… för d lär ju ta ett tag att få till ett tillstånd om d nu skulle gå att ordna

o vi vill skjut av bilderna så fort som möjligt innan chansen till sol o rätt ljus minskar

• ola_p

Medlem
    6 september, 2004 vid 16:22

Hade ju varit jävligt coolt faktiskt, kollar ngn upp hur det är med tillstånd så e man ju på.
    varför är det inte tillåtet att segla i hamnen? alla segelfartyg eller bara brädseglare?

• zehlertz

Medlem
    6 september, 2004 vid 17:12

vet ifan vart jag ska börja kolla bara…
    måste försöka få tag i nån ”chef över hamnen…eller trafiken i hamnen”
    känns inte som att polisväxeln skulle kunna bolla en vidare…

All segling är förbjuden innanför ”Röde sten”
    men d borde ju inte bli mer böter än va som sägs kunna bli i fiskebäck när man surfar i farleden….typ 600 spänn!

• gtm

Medlem
    6 september, 2004 vid 17:18

Verkar onödigt att riskera böter för några surfbilder med läcker bakgrund. Kom över till Stockholm istället och surfa helt lagligt framför stadshuset eller Gröna Lund!

PS Är det måntro Skanska som sponsrar de tänkta bilderna av läppstiftet???

• ola_p

Medlem
    6 september, 2004 vid 17:22

Gäller det alla farleder? i uddevalla är det ju iaf ingen som kommer och tar en i örat… Kan man inte plötsligt hamnat i sjönöd och inte kunnat ta sig tillbaka utan drivit in i hamnen? typ…

ps. appropå uddevalla så ska vi försöka kolla möjligheten att använda bron till att plåta/filma från, skulle bli helt grym vinkel…

• jeppo_f

Medlem
    7 september, 2004 vid 07:25

Skitrolig idé! Jag vill vara med! Göteborgs hamns växel har telefonnummer 031-7312000, det är nog ett bra ställe att börja ringa till. Som riggplats är nog frihamnpiren bäst, allra längst ut. Lätt att komma åt med bil, och bra platser att smygrigga om det skiter sig med tillståndet. Om det blåser rakt in i hamnen kan man värma upp lite borta vid Stena Rail Ferry-terminalen innan man slörar ut i älven.
    Det åket kan dessutom bli bra för speed…

/Jeppe

• basse

Medlem
    7 september, 2004 vid 08:54

Speed…. då kanske din brorsa skall vara med… grin.gif

• andreas-f

Medlem
    7 september, 2004 vid 09:30

Självklart skulle jag vilja vara med! Mina raceprylar är dessutom riktigt snygga (tycker jag i alla fall…) Stilrent helvitt segel och ilskröd bräda. Kanske skulle göra sig snyggt på bild. Gäller bara att invänta rätt förhållanden, vilket kanske inte inträffar så ofta…

Fasen vad sugen jag blir på att sätta en laydown duckjibe precis framför operahuset nu då! Tyvärr så vågar jag inte riktigt det i +30 knop men man får väl offra sig.

• inge

Medlem
    7 september, 2004 vid 09:31

Jag vänter redan på bilderna!

/Joakim

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbilder m kaxig bakgrund *funderingar*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.