-
Surfbilsfunderingar: Kangoo/Berlingo/Partner
Nu i vår hade jag tänkt skaffa mig en bil att frakta surfprylarna med och har av en händelse fått upp ögonen för biltypen Kangoo/Berlingo/Partner. Dessa modeller verkar ha snarlika generösa innerutrymmen och finns i personbils- och skåputförande. Hela meningen med ett köp av en sådan här bil skulle vara att slippa ha prylarna på takräcke.
Det första jag tänkte var om det skulle vara möjligt att rycka ur högra framstolen samt baksätesstolen bakom och på så vis skapa sig ett avlångt utrymme att frakta prylar i till höger i bilen. Förmodligen har dock personbilsmodellen ett helt baksäte (någon som kan verifiera detta?) varför detta inte går. I så fall skulle man kanske kunna rycka ur hela baksätet och sätta den högra passagerarstolen bakom förarstolen. Detta kan dock ge problem med stolsfästen.
Skåpmodellerna av Kangoo/Berlingo/Partner brukar vara billigare men å andra sidan har de en mellanvägg bakom förarstolen. Visserligen kan man ta bort väggen men detta kanske försvårar för mig när jag ska sälja bilen vidare i framtiden. Även i skåpmodellen blir det problem med fästen för stolar.
Någon som har lite koll på den här biltypen och som kan säga om jag är helt ute och cyklar eller inte?
Lite bakgrundsfakta:
* Jag tänker inte köpa en buss. Så mycket prylar har jag inte – än 😀
* Jag behöver inte mer än 1-2 passagerarsäten i bilen.
* Brädstorleken som behöver få plats är 255cm. Eller är en 460-mast längre?
* Bild på biltypen:
Logga in för att svara.