-
Surfbuss 6m+ till Gotland
Tja, på väg att köpa bil som råkar vara 6.11 m, det innebär 1000 spänn extra varje gång jag skall till gotland? Är det nån som har blivigt kontrollerad? Hur görs det i så fall?
Känns lite blodigt att behöva betala ca 5000 extra per år för 11 cm?
En annan grej med det är att vissa av dessa bilar (samma årsmodell) är inregistrerade som 5.95, fattar inte hur det går till riktigt.
Känns rätt surt att behöva välja bil pga några ynka cm, ok om det var med lite mer marginal.Förövrigt ett test för 2012. Har idag dedikerad surfbil som brädorna kan ligga i hela tiden, jag kan ta den till jobbet och dra direkt mm. Nu planerar jag att byta den mot en husbil istället, kommer inte kunna ta den till jobbet och kan nog inte ha den “skarpladdad” konstant, men kan istället enkelt övernatta på Torö och köra morgonsurf dan efter.
Kan kanske jobba hemifrån, i så fall blir det grymt, om nån annan behöver jobba lite kommer det isf. att finnas “kontor” med kaffe & internet på plats.
Tveksamt om det leder till mer surf, värt att testa. Dessutom drar husbilen 1.2 mot 0.7, dock färre resor om man sover kvar istället./H
Logga in för att svara.