Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › surfbuss
-
äger en mb 307 D -76:a, husbilsreggad, tyvärr avstäld just nu pga alla dj… rost. Men anars är det en djävligt robust buss motor och drivning går klockrent. Det sämsta är bara att den är så långsam, typ över 90 håller den på att skramla sönder. Men den är enligt mitt tycke fetare än VW bussarna
-
Aggrosurf har rätt. Det är jänkare som gäller idag. Mycket pålitliga och trogna väns
-
Låter kanon… Ser fram emot lite mer bilder.
Idag ska vi plocka ur mittensoffan å testa att lägga lite brädor…
Planen nu är följande:
tre sektioner, segel master mm. i de vänstra. den i mitten är brädställ, där brädorna sticker fram mellan framsätena, den vänstra kan man ta av ”locket” på och härunder ska exempelvis kök kunna finnas, typ vid sidodörren, så kan man öpna lite när man lagar käk… det finns två tackluckor så det ska inte vara ngt stort problem att vädra bort mat os.
Det enda som är tråkigt med bussen är att den endast har ett enkelstäte fram, Vad kan man tänkas få punga ut för ett dubbelsäte och hur jobbigt är det att byta och registrera om den?Ps. tack på förhand för bilder/cad ritning
-
Jag ska lägga upp bilder mm. om några dagar.
I vår buss har vi byggt en högtalare mellan säten som även fungerar som bord. Därför kan vi inte låta brädorna sticka fram där. Vågbrädorna går precis in på längde ändå och freestyle brädorna ligger där uppe.
Nu ska det bli vind imorgon, annars… Gjorde ett försök med de stora grejjerna idag, planade en runda… Provade helitack med 8.4 och det gick bättre än jag trodde, lyckades tom göra några duck jibar.
-
markus s-77 har löst det riktigt sjukt bra i sin wv t3 transporter. tar mej friheten att illustrera den efter minnet.
typ en liten snabb paintillustrationkonstruktionen sträcker sej från golv till tak i skåpet tror han sa att han kan stoppa in 6 brädor där i fackverket till vänter, ”konsolerna” är gängstav med elrör över, blir tunt och verkar skonsamt för grejerna men det går nog lika bra med rundstav eller några andra rör man ahr liggandes
på hyllan på högersidan tror jag han sa att dom slänger in 10 segel och master, skulle tro att ha bommarna där med.
och under hyllan fanns det gott om plats att sova på.
riktigt smidigt och platsoptimerat tycker jag det verkar som. -
shit, jag fattar inte hur man sover under hyllan, kan du förklara detta är du bussig!
-
allså du ser ju hyllan i den högra sektionen. den sitter ju en bit upp liksom. så man bara slänger in en madrass och lägger sej där.
-
Dom har en brits under också.
Och så ge tusan att sitta på skoltid och tjatta
Logga in för att svara.